پوست؛ 9 راه برای مراقبت از پوست بدون محصولات

پوست؛ 9 راه برای مراقبت از پوست بدون محصولات

پوست؛ 9راه مراقبت از پوست بدون محصولات، یکی از دغدغه های بانوان محسوب می شود. این موارد جزو آیتم هایی به شمار می روند که در محافظت از پوست و حفظ زیبایی و جوانی آن بسیار موثر می باشند. در صنعت زیبایی و در شبکه های اجتماعی ، تأکید زیادی بر خرید محصولات شده است. اما محصولات همه مشکلات پوستی ما را برطرف نمی کنند. با این مقاله همراه باشید، 9 روش بدون استفاده از محصولات را برای مراقبت از پوست قرار داده ایم.

1. زمان خود را در زیر نور آفتاب محدود کنید

در میان 9 راه برای مراقبت از پوست بدون محصولات، محدود نمودن زمان ماندن یا ایستادن در زیر نور آفتاب بسیار تأثیرگذار است. تخمین زده می شود که 90 درصد پیری پوست توسط خورشید ، به ویژه برای افرادی که پوست روشن تری دارند، ایجاد می شود و نیازی به ذکر نیست که حتی خطرناک تر از آن سرطان پوست است. با توجه به این بهتر است هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا به دنبال سایه بروید.

فراموش نکنید که از چشمان خود در جایی که نمی توانید ضد آفتاب بزنید محافظت کنید! اگر اصرار به انجام ورزش دارید ، ممکن است خطوط و چین و چروک های بیشتری در اطراف چشم و ناحیه پیشانی خود ایجاد کنید.

2. روی یک بالش ابریشمی یا ساتن بخوابید

در حالی که نمی خواهید چین و چروکی در پوست شما ایجاد شود، اما ممکن است در هنگام خواب باعث ایجاد آن شوید! اگر خواب هستید ، می توانید صورت خود را در بالش صاف کنید تا اصطکاک بین پوست و پارچه کمتر ایجاد شود در غیر اینصورت منجر به ایجاد چین و چروک می شود زیرا مدت زمان طولانی می خوابیم.

اما اگر روی یک روبالشتی ابریشمی می خوابید، پارچه اجازه می دهد تا پوست شما “بلغزد” و احتمال ایجاد چین و چروک را به حداقل می رساند. همچنین برای جلوگیری از وز شدن موها عالی است!

3. آب بنوشید

یکی از 9 راه برای مراقبت از پوست بدون محصولات، نوشیدن آب است. در حالی که نوشیدن آب به طور مستقیم پوست را آبرسانی نمی کند ولی به عملکرد بهتر سیستم های بدن کمک می کند. این ماده به کبد در از بین بردن سموم بدن کمک می کند ، پف را کاهش می دهد ، به عملکرد کلیه کمک می کند (که به نوبه خود باعث می شود سیاهی تیرگی کمتر شود) و حتی ممکن است به از بین بردن بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک کند.

4. انصراف از مصرف شکر

اگر منبع انرژی شما در درجه اول قند و کربوهیدرات های تصفیه شده باشد ، ممکن است اثرات آن را روی پوست خود مشاهده کنید. به هر حال ، بیش از حد یک چیز، بدن و پوست را تحت فشار قرار می دهد. اگر می بینید که پوست شما در برابر آفتاب آسیب پذیرتر شده است به این صورت که تعداد بیشتری از چین و چروک ها و خطوط ایجاد می شود ، با خود فکر کنید؛ در طول هفته چه چیزی زیاد مصرف کرده اید تا بتوانید آن را کنترل کنید. به عنوان مثال رفع استرس ممکن است به احیای انرژی مغز شما برای ایجاد وعده های غذایی خانگی کمک کند.

5. زیاد به صورت خود دست نزنید

9 راه برای مراقبت از پوست_ زیاد به صورت خود دست نزنید

اگرچه فشردن یک جوش وسوسه انگیز است ، اما می توانید آسیب بسیار طولانی تری به پوست نسبت به ارزش لذت فوری ایجاد کنید. ابتدا نوعی آکنه وجود دارد که به آن مایع مکانیکی آکنه گفته می شود ، که در اثر اصطکاک ناشی از لمس صورت و فشار دادن روغن و باکتری به داخل منافذ ایجاد می شود.

ثانیا ، چیدن و فشار دادن می تواند منجر به ایجاد زخم یا لکه قهوه ای به نام هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب شود.

6. هنگام دوش گرفتن صورت خود را با آب ولرم بشویید

سموم (روغن) در پوست ما دارای یک قوام مومی مانند است و استفاده از آب گرم برای شستن صورت باعث می شود که روغن ذوب شده و رطوبت مورد نیاز پوست فراهم شود. آب ولرم بهترین کمک کننده محسوب می شود؛ زیرا به روغن های پوستی اجازه می دهد کمی تمیز شوند و بدون پاک شدن کامل آن ، یک پاک سازی مناسب انجام شود.

7. برس های آرایش خود را بشویید

البته علاوه بر آرایش قدیمی ، باکتری ها ، روغن، گرد و غبار و عرق روی برس های آرایش ما جمع می شوند. اگر به طور مرتب تمیز نشود، تمام مواد ناخواسته در طول هر بار استفاده از آرایش در اطراف صورت شما آغشته می شود. این می تواند باعث التهاب ، مسدود شدن منافذ و آکنه شود.

8- راه هایی برای کنترل استرس پیدا کنید

وقتی دچار استرس یا اضطراب می شویم ، بدن ما هورمونی به نام کورتیزول ترشح می کند. این هورمون پاسخ پرواز یا مبارزه ما را فعال می کند (این یک چیز خوب است!) اما اگر میزان ترشح سطح کورتیزول بیش از حد باشد، مطمئنا برای سلامتی بدن خطرناک است.

برای پوست ما، افزایش سطح کورتیزول می تواند با کاهش توانایی پوست در حفظ رطوبت و تشویق تولید بیش از حد روغن باشد که در نتیجه پوست درخشش خود را از دست می دهد. اگر این کافی نبود ، وقتی احساس اضطراب یا نگرانی می کنید ، ممکن است قرمزی یا پف صورت خود را مشاهده کنید. این نتیجه افزایش جریان خون است.

9. ورزش کنید

همه ما می دانیم که عرق کردن برای کل بدن ما عالی است و همچنین دارای مزایایی برای پوست می باشد. هنگام حرکت و فعالیت، خون اکسیژن و مواد مغذی را به همه سلولهای ما می رساند، بنابراین این نه تنها باعث درخشش فوری پوست می شود بلکه به پوست ما نیز کمک می کند تا سریعتر خود را ترمیم کند. یکی دیگر از مزایای ورزش این است که به کاهش استرس کمک می کند و به نوبه خود، سطح کورتیزول را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×