مدل های شومیز زنانه

مدل های شومیز زنانه

مدل های شومیز زنانه جزو محبوب ترین و مرسوم ترین لباس های شیک و محبوب به شمار می رود. شومیز مجلسی، شومیز حریر، شومیز بلند و کوتاه، شومیز یقه کراواتی و بسیاری مدل های دیگر که امروزه زیبایی بخش ویترین فروشگاه های پوشاک بانوان شده است.

هر بانوی خوش سلیقه و شیک پوش مطمئنا چند دست از شومیز در کمد لباس هایش برای موقعیت های رسمی و غیررسمی دارد. با این مقاله همراه باشید در ادامه توضیحاتی پیرامون مدل های شومیز زنانه ارائه می گردد.

معنی واژه شومیز

کلمه شومیز ریشه در یک واژه فرانسوی “chemise” دارد. جالب اینجاست که این اصطلاح در زبان فرانسوی طیف وسیعی از تیشرت، بلوز بانوان و ژاکت را در برمی گیرد. در حالی که در ایران کلمه شومیز نوع خاصی از بلوز زنانه را شامل می شود. شومیز به عنوان یک لباس مناسب فصول بهار و تابستان در طرح های متنوع و زیبا تولید و به بازار پوشاک عرضه شده است.

تاریخچه شومیز

در گذشته لباس شومیز توسط بانوان خیاط دوخته می شد. از عمر شومیز تقریبا پانصد سال می گذرد. البته لازم به ذکر است که فرم و شکل ظاهری این لباس در گذشته با شکل ظاهری امروزی آن بسیار متفاوت بوده است. همچنین شومیز در ابتدا لباس مردان به شمار می رفت به طوری که در اروپا و قرون وسطی استفاده از آن مرسوم بوده است. با گذشت زنان شومیز در کمد لباس بانوان به عنوان زیر پیراهن و یک لباس بلند و گشاد قرار گرفت. به مرور زمان شکل و فرم ظاهری شومیز دستخوش تغییراتی شد به طوری که در آستین، قد، یقه و سرشانه تغییرات خاص و منحصر به فردی اتفاق افتاد.

پارچه های شومیز

شومیز از پارچه های مختلفی همچون پنبه، حریر، گیپور، ابریشم یا ساتن دوخته می شود. در دوخت شومیز طرح های ظریف و زیبایی به کار برده می شود به طوری که شومیز دارای آستین یا بدون آستین و به صورت جلوباز یا جلو بسته در بازار پوشاک موجود است.

معرفی مدل های شومیز زنانه

شومیز یکی از کاربردی ترین لباس های زنانه می باشد که در استایل های مختلف و با سایر لباس ها به آسانی ست می شود. فرقی ندارد طرفدار استایل اسپرت باشید یا استایل کژوال؛ در هر صورت می توانید از مدل های مختلف شومیز در استایل های متنوع استفاده کنید. یکی از ویژگی های بارز شومیز زنانه همین مدل های متنوع و طرح های جذاب و مختلف است که جوابگوی هر نوع سلیقه و استایلی می تواند باشد. به عنوان مثال معمولا از شومیز بلند زنانه در زیر مانتو استفاده می کنند و از سایر مدل های در مراسمات رسمس و نیمه رسمی یا دورهمی های خانوادگی نیز می توانید استفاده کنید.

شومیز مجلسی

یکی از مدل هایی که همه خانم ها حداقل یک یا دو دست از این مدل زیبا و شیک را داخل کمد لباس هایشان برای میهمانی، جشن و مراسمات رسمی کنار گذاشته اند. این مدل شومیز دارای آستین ها و یقه های مدل دار می باشد. البته بانوان متناسب با سلیقه خود می توانند از شومیزهای مجلسی که دارای سنگ های تزیینی و یا مرواریدهای زیبای تزئیناتی هستند، استفاده کنند. اما در مورد نحوه ست کردن شومیز مجلسی با سایر لباس ها باید بگوییم که شلوارهای پارچه ای و یا دامن های جذب بلند گزینه مناسبی محسوب می شوند.

برای دوخت شومیزهای مجلسی اغلب از پارچه های گیپوری استفاده می شود، جنس و کیفیت این نوع پارچه باعث شده تا به یکی از محبوب ترین پارچه های مجلسی لباس زنانه تبدیل شود.

شومیز حریر

شومیز حریر_ مدل های شومیز زنانه

شومیز حریر یکی از مدل های لطیف، نرم و سبک شومیز است که برای فصل تابستان لباس مناسبی به شمار می رود. شومیز حریر معمولا دارای یقه هفت و یا یقه های شل و افتاده است. یکی از ترندهای محبوب سال 2021، شومیز حریر مجلسی است که در طراحی های زیبا، دوخت عالی، پارچه های حریر و رنگ های شاد و جذاب طرفداران زیادی دارد و یکی از استایل های مورد پسند بانوان شیک پوش به شمار می رود.

چرا پارچه حریر؟

حریر از دسته پارچه های ابریشمی محسوب می شود؛ نوعی ابریشم نازک که از الیاف طبیعی ساخته شده است. همچنین حریر دارای انواع مختلفی همچون حریر سیلم، حریر ساتن، کرپ حریر و … است.

شومیز آستین دار

شومیزهای مجلسی و اسپرت معمولا در گروه شومیزهای آستین کوتاه قرار می گیرند. با این وجود شومیز های آستین بلند اغلب از پارچه های یک رنگ و یک جنس دوخته می شوند. هر چند متناسب با سلیقه افراد گاهی جنس آستین ها با تنه لباس کاملا متفاوت می باشد. آستین های کلوش و آستین های پف دار جزو مدل های رایج در دوخت شومیزهای آستین دار هستند. از شومیزهای آستین بلند دکمه دار می توانید در فصول سرد سال استفاده کنید و بهتر است از شومیزهای بدون آستین با جنس پنبه ای در فصول گرم سال استفاده کنید.

شومیز لمه

شومیز لمه به عنوان یک جنس لطیف و نازک مورد پسند اکثر خانم ها واقع می شود به طوری که آن را با دامن یا شلوار ست می کنند. پارچه های لمه پولکی برای دوخت این نوع شومیز بسیار کاربرد دارند. همچنین شومیز لمه اغلب با یقه های هالتر، گرد و دراپه دوخته می شود. اما در مورد کوتاه یا بلند بودن آستین های شومیز لمه، این موضوع به سلیقه بانوان عزیز و خوش استایل بستگی دارد.

شومیز کرپ حریر

پارچه کرپ حریر گزینه عالی و فوق العاده شیک برای دوخت لباس های مجلسی و کت و شلوار زنانه است. چون این نوع پارچه بافتی ظریف و بسیار بادوام است و ظرفیت بسیاری برای انواع طراحی دارد. ضمنا تن پوش این پارچه فوق العاده شیک است همچنین جنس پارچه بخاطر مرغوبیت و کیفیت بالا، از دوام و ماندگاری خوبی برخوردار است. ولی برای دوخت شومیز کرپ حریر از پارچه کرپ و معمولا از نوع نازک آن که دارای وزنی سبک است، استفاده می شود.

شومیز گلدار و طرح دار

شومیز گلدار و طرح دار

پارچه های گلدار و دارای طرح های متنوع یکی از گزینه های پرطرفداری است که در دوخت انواع شومیز مورد استفاده قرار می گیرند.

شومیز اسپرت

شومیز اسپرت اغلب مورد پسند دختران جوان و نوجوان است. این مدل شومیز شباهت زیادی به پیراهن مردانه دارد و برای علاقمندان به سبک و پوشش اسپرت یک گزینه عالی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×