ست نمودن انواع دامن زنانه

ست نمودن انواع دامن زنانه

ست نمودن انواع دامن با سایر لباس ها یکی از موضوعاتی است که بانوان خوش استایل و شیک پوش همواره مد نظر قرار می دهند. تاریخچه دامن تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است. به عبارت دیگر، دامن به عنوان یک لباس زنانه تنوع بسیار زیادی به خود دیده است.

در حال حاضر، دامن به عنوان یک لباس ظریف زنانه در کمد لباس بانوان از نقش کم رنگی برخوردار است چه بسا که شلوارهای راحتی جایگزین دامن های زنانه شده اند. با این وجود برخی از بانوان همچنان از مدل های متنوع دامن در استایل های خود بهره می برند.

دامن ها از نظر شکل ظاهری به سه دسته تقسیم می شوند. دامن راسته، خمره ای و کلوش از جمله مدل های پایه و اولیه هستند و سایر مدل ها با تغییراتی در فرم و شکل الگوها به وجود آمده اند. همچنان که می بینید تنوع مدل های دامن بسیار چشمگیر و فوق العاده شیک و زیبا هستند.

در کنار طرح ها و رنگ های مختلف دامن می توانیم به جنس پارچه، نوع برش و دوخت نیز اشاره کنیم. البته قد دامن نیز یکی از فاکتورهایی است که متناسب با نوع مدل در دوخت دامن ها لحاظ می شود.

با این مقاله همراه باشید در ادامه به معرفی تعدادی مدل دامن زنانه و نحوه ست نمودن آن با سایر لباس ها می پردازیم.

ست نمودن انواع دامن با سایر لباس ها

دامن تمام کلوش

دامن تمام کلوش

دامن های تمام کلوش به شکل دایره برش داده می شوند. وجود کمربند در این مدل دامن استایل و تن خور زیبایی به آن بخشیده است. در دوخت این مدل دامن پارچه زیادی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین هنگام پوشیدن این مدل دامن به راحتی می توانید قدم بردارید و فعالیت های روزانه را انجام دهید.

از دامن کلوش به عنوان دامن خطی نیز نام برده می شود. این مدل دامن به حرف A انگلیسی شباهت دارد. دامن کلوش از قسمت کمر به سمت پایین کاملا گشاد است.

دامن های رافل دار

یکی از مدل های جذاب و مورد پسند دامن زنانه، دامن های رافل دار است. این مدل دامن به راحتی با انواع شومیز و کفش های پاشنه بلند ست می شود.

دامن کوتاه

دامن کوتاه به پارچه بسیار کمی برای دوخت نیاز دارد. البته این مدل دامن در سال 1960 از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. دامن های کوتاه اغلب فیت و جذب دوخته می شوند هر چند که مدل هایی از دامن کوتاه به صورت چین دار نیز موجود می باشد. دامن های کوتاه جین جزو دامن های محبوب در استایل های غیر رسمی محسوب می شوند.

بانوان خوش سلیقه متناسب با سلیقه خود و متناسب با قد و استایل خود، مدل های مختلف دامن را انتخاب و آن را با سایر لباس ها ست می نمایند. انواع دامن با جوراب شلواری ست می شوند.

برای رقم زدن یک استایل خاص و منحصربه فرد می توانید دامن کوتاه را با انواع بلوز و شومیزهای زیبا ست نمایید. اگر از قد بلند و کشیده ای برخوردار هستید بهتر است دامن کوتاه را با کفش های تخت و صندل ست نمایید ولی اگر قد شما کوتاه است می توانید کفش پاشنه بلند را با دامن کوتاه در استایل خود قرار دهید.

دامن مربعی

یک برش مربعی شکل که دارای گوشه های تیز و رو به پایین می باشد، فرم اصلی دامن مربعی را شکل می دهد. پارچه های نرم و لخت برای دوخت این مدل دامن کاربرد دارند.

دامن پلیسه

دامن پلیسه

قد دامن پلیسه می تواند متفاوت باشد به طوری که در مدل های کوتاه و بلند دوخته می شود. پارچه هایی با الیاف مصنوعی گزینه مناسبی برای دوخت این مدل دامن ها هستند. البته پلیسه های این مدل دامن می توانند درشت یا ریز باشند. دامنی که از پلیسه های ریز برخوردار است قد شما را کشیده تر نشان می دهد.

دامن پلیسه معمولا در استایل های فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از بانوان ترجیح می دهند این مدل دامن را با انواع بوت و نیم بوت ست نمایند.

دامن لاله ای

دامن لاله ای شباهت زیادی به دامن راسته دارد. علت نامگذاری این مدل دامن بخاطر شباهت آن با گلبرگ های گل لاله است. دامن لاله ای اغلب چاک دار است تا راه رفتن با آن به راحتی انجام گیرد. برای دوخت این مدل دامن از پارچه های نرم استفاده می شود.

دامن میدی

قد دامن میدی تا روی زانو یا زیر زانو امتداد دارد. بانوان و دختران جوان از این مدل دامن معمولا برای موقعیت های رسمی و استایل های رسمی استفاده می کنند. دامن میدی از دامن ماکسی کوتاهتر و از دامن کوتاه، بلندتر است. این مدل دامن به سهولت با انواع کفش صندل، کتونی و کفش هایی با پاشنه کوتاه ست می شود. دامن میدی در استایل های رسمی، غیر رسمی و روزمره مورد استفاده قرار می گیرد.

دامن راسته

دامن راسته

این مدل دامن برای یک اندام نرمال که نه چاق و نه لاغر باشد، مناسب است. همچنین دامن راسته را می توان با انواع پیراهن دکمه دار، پیراهن کوتاه و مدل های مختلف شومیز ست نمود.

افرادی که از اندام لاغر و باریک برخوردار هستند بهتر است که از دامن راسته در استایل خود استفاده نکنند چون این مدل دامن لاغر بودن اندام را پوشش نمی دهد بلکه آن را در مرکز توجه قرار می دهد. دامن راسته را می توانید با انواع کفش پاشنه بلند ست نمایید.

دامن مدادی

دامن مدادی بسیار فیت و تنگ است. این مدل دامن در ناحیه کمر حالت چسبان دارد و این حالت تا پایین باسن امتداد دارد. برای دوخت این مدل دامن از پارچه های کشی و استرچ استفاده می شود.

دامن خمره ای

این مدل دامن در قسمت پایین جذب و فیت است و قد دامن تا زانو امتداد دارد. دامن خمره ای برای استایل های مختلف کاربرد دارد.

دامن کمردار

از دامن کمردار با عنوان دامن دیرندل نام برده می شود. این مدل دامن آلمانی جزو لباس های سنتی زنان کشور آلمان محسوب می شود. دامن کمردار در گروه دامن های راسته قرار می گیرد. چرا به این مدل دامن کمردار گفته می شود؟ چون در ناحیه کمر دارای کمربند یا بند می باشد.

دامن دراپه

این مدل دامن زنانه اغلب دارای چین خوردگی هایی در تمام یا بخشی از دامن است. همچنین این مدل دامن به صورت چپ و راستی بر روی هم قرار می گیرد.

دامن دراپه یا سارونگ یکی از مدل های محبوب و مورد پسند بانوان محسوب می شود. سارونگ به عنوان یک دامن سنتی بی شباهت به لنگ نیست چون این مدل دامن همچون لنگ دور بدن پیچیده می شود.

دامن چند طبقه

دامن چند طبقه یکی از مدل های مجلسی و محبوب دختران جوان است. این مدل دامن تا مچ پا امتداد دارد. دامن های سه طبقه و چهار طبقه به سهولت با انواع شومیز ست می شوند. بانوان از این مدل دامن ها برای مجالس رسمی و مهمانی ها استفاده می کنند.

دامن شلواری

دامن شلواری ترکیبی از دامن و شلوار است. این مدل دامن با مانتوهای بلند و انواع شومیز و پیراهن زنانه ست می شود.

دامن نامتقارن

دامن نامتقارن

یکی از دامن های محبوب و مورد پسند بانوان دامن نامتقارن است. همانطور که از نام این دامن پیداست در بخش پایینی دامن تقارن و نظم وجود ندارد.

دامن دو تکه

دامن های دو تکه از دو تکه مجزا ساخته شده اند که به هم دوخته می شوند. این مدل دامن از ناحیه کمر تا نزدیک ران امتداد دارد. قسمت پایینی این مدل دامن به شکل های مختلفی همچون گرد، مثلثی و نامتقارن دوخته می شود.

دامن شیپوری

این مدل دامن با عنوان “دامن ماهی” نیز شناخته می شود. قد دامن از کمر تا زیر زانو امتداد دارد و نسبتا تنگ و فیت است ولی در قسمت پایین، لبه های دامن شکل کلوش مانندی دارد. البته بانوان متناسب با نوع استایل و سبک پوشش خود از مدل های مختلف دامن استفاده می کنند. به عبارت دیگر، ست نمودن انواع دامن با سایر لباس ها بستگی به مدل دامن و همچنین خلاقیت فرد برای ترکیب لباس ها در کنار هم دارد.

فروشگاه اینترنتی جی بوف

فروشگاه اینترنتی جی بوف به عنوان عمده فروشی پوشاک استوک اصل و اورجینال فعالیت دارد. در این فروشگاه طیف متنوعی از انواع لباس مردانه، زنانه، بچگانه، لباس چهار فصل، لباس ورزشی، انواع اکسسوری و بدلیجات و کیف و کفش به صورت کیلویی و با قیمت های فوق العاده مناسب به فروش می رسد.

مشتریان گرامی می توانند خرید اینترنتی انواع لباس استوک مردانه، زنانه و بچگانه را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی جی بوف تجربه نمایید. فروشگاه جی بوف محصولات خود را از بهترین و باکیفیت ترین برندهای اروپایی خریداری و سپس به صورت کیلویی و فله ای به بازار مصرف عرضه می کند.

دامن زنانه برند چیبو

برند چیبو فعالیت خود را با تولید انواع قهوه در بازارهای جهانی آغاز نمود. اما دیری نپایید که این برند آلمانی وارد حوزه پوشاک شد به طوری که اقدام به طراحی و تولید انواع لباس نمود. دامن زنانه مجلسی یکی از محصولات شیک و چشمگیر برند چیبو است که به بانوان خوش سلیقه استایل شیک و مجلسی می بخشد.

بانوان می توانند از دامن های زنانه چیبو در استایل های بهاری و تابستانی نیز استفاده نمایید. دختران جوان و بانوان می توانند مدل های مختلف دامن های برند چیبو را با انواع جوراب شلواری و ساپورت ست نمایند. یکی از استراتژیهای برند چیبو برای حضور موفق در عرصه پوشاک و مد همکاری با طراحان مشهور و خلاق مد و فشن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×