برترین طراحان لباس

برترین طراحان لباس

برترین طراحان لباس در جهان افرادی هستند که در حوزه طراحی لباس، مد و فشن مشغول به فعالیت هستند. معرفی تعدادی از چهره های برتر این حوزه در این مقاله فرصتی است تا با گوشه ای از رمز و رازهای موفقیت این طراحان لباس و قلمروی فعالیت آنها آشنا شویم.

جورجیو آرمانی

یکی از برترین طراحان لباس، جورجیو آرمانی است. او از سال 1970 وارد عرصه مد و لباس شد. یکی از خلاقیت های وی طراحی لباس های مردانه بود. وی در طراحی های خود از طرح های جذاب و در عین حال خوش دوخت بهره می گرفت. جورجیو آرمانی کمپانی خود در 1974 تأسیس نمود. البته وی در همین سال اولین کالکشن خود را به بازار معرفی کرد. در کنار طراحی های بی نظیر، فشن شوهای جورجیو با استقبال فراوانی رو به رو شده است.

کوکو شانل

یکی از برترین طراحان لباس خارجی، کوکو شنل است. وی یک طراح مد فرانسوی است که با وجود کسب محبوبیت در میان دنیای مد و فشن به طراح افسانه ای لقب گرفت. زندگی پیچیده کوکو شنل وی را متفاوت تر از سایرین نشان می داد. شنل قبل از آنکه وارد دنیای مد و فش شود به کار خوانندگی مشغول بود. کوکو شنل لقبی بود که بخاطر خواندن آهنگ های coco rico به وی داده بودند، در حالی که نام اصلی او گابریل بونور شنل بود. طراحی های متفاوت وی باعث شد تا تغییرات شگرفی بر لباس های زنانه اعمال شود.

چرا که طراحی و عرضه لباس های ساده و در عین حال شیک برای زنان، دغدغه ای بود که کوکو شنل را به فکر طراحی لباس های راحت انداخت. لباس هایی که بانوان با پوشیدن آنها در انجام فعالیت های روزانه محدود نبودند. چون در آن زمان لباس های تنگ، لباس های رایج و به عبارتی مد روز محسوب می شد. کت زنانه و دامن های کوتاه از جمله طراحی های کوکو شنل بود که با استقبال فراوانی از سوی بانوان روبه رو شد.

برترین طراحان لباس؛ کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد_ برترین طراحان لباس

کارل لاگرفلد به عنوان یکی از معروف ترین و برترین طراحان لباس در آلمان و جهان شناخته شده است. یکی از دلایل شهرت کارل لاگرفلد به سبک لباس پوشیدنش برمی گردد. یک استایل خاص و فراموش نشدنی که با کت و شلوار سیاه، عینک آفتابی مشکی و پیراهن سفید فوق العاده شیک و بی نظیر جلوه می کرد.

البته یکی از نوآوری های کارل لاگرفلد راه اندازی برند خودش بود که در طی آن به تولید و عرضه انواع کیف، کفش، عطر و لباس اقدام نمود. ورود کارل به عرصه مد از سال 1983 به بعد باعث شد تا وی کلکسیون های مختلف و جذابی را به دنیای مد و فشن تقدیم نماید. یکی از رموز موفقیت کارل در طراحی های بی نظیر، استفاده از ظریف کاری ها و جزئیات ریز بر روی لباس ها بود.

آلبرتا فرتی؛ طراح لباس زنانه ایتالیایی

آلبرتا فرتی به عنوان یک بانوی خوش سلیقه و طراح لباس توانست مورد توجه بانوان اروپایی قرار گیرد. در میان طراحی های بی نظیر وی، لباس زنانه بلند آبی رنگ پریده، از جمله طرح های موفق و محبوب وی به شمار می رود چرا که مورد استقبال بانوان اروپایی قرار گرفت. این طراح لباس ایتالیایی، در جایگاه سوم طراحان برتر جهان قرار دارد. آلبرتا نام تجاری برند خود را از نام اصلیش گرفته است، همچنین وی در سال 1950 برند خود را در کاتولیکا راه اندازی کرد.

اولین بوتیک

 آلبرتا فرتی شروع فعالیت های خود را با افتتاح اولین بوتیک به نام جولی در سال 1968 استارت زد. برای طرح های فوق العاده جذاب و مدل های بی نظیر این طراح ایتالیایی، فروشگاه های لباس آمریکا جزو طرفداران پروپاقرص وی به شمار می رفتند. تلاش های بی وقفه آلبرتا فرتی به حوزه پوشاک منحصر نبود بلکه وی وارد عرصه تولید عطر شد تا جایی که توانست محصولات خود را در سال 2009 وارد بازار مصرف نماید.

تام فورد

یکی از برترین طراحان لباس تام فورد است. او را به عنوان طراح برند گوچی می شناسند، وی در سال 2000 جایزه بهترین طراح بین المللی مد و لباس را کسب نمود. این طراح بزرگ، متولد تگزاس آمریکا است. در کارنامه تام فورد، طراحی برای شرکت های GUCCI و Saint Lauren جزو فعالیت های درخشان وی محسوب می شود. یکی از ویژگی های ممتازی که تام فورد را از سایر طراحان متفاوت می سازد، طراحی کت و شلوارهای کلاسیک و خاص می باشد.

کلوین کلاین

کلوین ریچارد کلاین طراح مد آمریکایی و همچنین موسس شرکت کلوین کلاین است. او به عنوان یکی از برترین طراحان لباس در جهان لقب گرفته است. کلوین آموزش در زمینه طراحی لباس و مد را از مدرسه هنر و مدل لباس آغاز کرد. در حالی که وی هرگز از مؤسسه مد فارغ التحصیل نشد، ولی دست از تلاش نکشید تا جایی که در سال 2003 موفق به دریافت دکترای افتخاری شد. همچنین کلوین کلاین در سال 1983 در لیست بهترین طراحان لباس قرار گرفت.

کلوین کلاین در طراحی لباس بر طراحی ظریف تأکید داشت، البته کلوین کلاین در زمینه طراحی پوشاک ورزشی نیز موفق به کسب شهرت شد. در کنار محبوبیت کلوین کلاین به عنوان یک طراح برجسته مد و لباس، راه اندازی نخستین خط تولید شلوارهای جین توسط وی بر موفقیت این طراح دنیای لباس و مد بیش از پیش افزود.

برترین طراحان لباس؛ رالف لورن

رالف لورن به عنوان بنیانگذار ابر شرکت آمریکایی مد و پوشاک (رالف لارن) شناخته شده است. این شرکت هولدینگ امریکایی توسط وی و در سال 1967 میلادی تأسیس شد. در حال حاضر، رالف لورن یکی از برندهای محبوب پوشاک مردانه به شمار می رود.

راه اندازی خط تولید پوشاک مردانه و پوشاک زنانه

رالف لورن در سال 1939 و در آمریکا متولد شد، از وی به عنوان طراح، کلکسیونر، سرمایه دار و همچنین یک خیرخواه آمریکایی نام برده می شود. همچنین وی در کنار طراحی لباس به طراحی مبلمان و لوازم تزیینی نیز روی آورد. رالف لورن اولین خط تولید پوشاک مردانه خود را در زمینه ورزش و با عنوان برند پولو راه اندازی نمود که پولو به معنی بازی چوگان می باشد.

سپس رالف لورن یک خط تولید از پیراهن های زنانه راه اندازی کرد و یک سال بعد از آن توانست مجموعه ای کامل از پوشاک زنانه را به بازار پوشاک عرضه دارد. بنابراین از رالف لورن به عنوان بهترین طراح لباس های مردانه در سال 1995 و بهترین طراح لباس های زنانه در 1996 تقدیر شد. از ویژگی های بارز این طراح لباس و مد، استفاده از طرح های طرح های متفاوت در کنار رنگ بندی جذاب است که باعث تنوع و همچنین تمایز کار او از سایر طراحان شده است.

آینده مد و صنعت پوشاک، مد و فشن موفقیت های خود را مدیون طراحان بزرگی همچون کلوین کلاین، رالف لورن، کوکو شنل، تام فورد،کارل لاگرفلد، البرتا فرتی و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×