لباس های هوشمند

لباس های هوشمند

لباس های هوشمند به افراد این امکان را می دهند که عملکرد بهتری داشته باشند و با محیط اطراف نیز تعامل داشته باشند. لباس های هوشمندی که با توجه به نوع فعالیتی که می خواهید شروع کنید، شکل و رنگ آن تغییر می کند. در این مقاله به بررسی لباس های هوشمند و آینده مد پس از قرنطینه COVID_19  می پردازیم.

لباس هایی که مسیر مد را تغییر داد

آینده مد اکنون با پیشرفت هوش مصنوعی و NFT معنای جدیدی پیدا کرده است. حتی قبل از همه گیری کووید، جهان به نقطه همگرایی فیزیکی و دیجیتالی نزدیک تر می شد. البته آینده مد؛ لباس های هوشمند را نوید می دهد. لباس هایی که بر زندگی و عملکرد افراد تأثیر گذار هستند.

لباس های تجزیه پذیر

لباس هایی که می توانند فرآیند تجزیه ایمن و سازگار با محیط زیست را آغاز کنند، در پایان عمر برنامه ریزی شده خود، فقط برای ایجاد منسوجات جدید مورد استفاده مجدد قرار می گیرند. در حال حاضر لباس های دیجیتال و همچنین رونق متاورس در جهان باعث ایجاد تغییر در آینده مد شده است به طوری که چندین روند برتر در مد و فشن آینده این صنعت را به سوی تغغیرات اساسی سوق داده اند.

پوشاک در حال رشد

پوشاک در حال رشد که با شعار “یک سایز برای همه” وارد عرصه رقابت شد. این لباس تا هفت سایز رشد می کند. رایان با الهام از اوریگامی ژاپنی این لباس را ساخته است که از ان با عنوان لباس تطبیقی نام می برد. وی برنده جایزه معتبر جیمز دایسون انگلستان است.

این طراح برای دوخت این لباس از پارچه پلیسه دار سبک وزنی استفاده کرده است که قابل شستشو در ماشین لباسشویی است و همچنین کاملا قابل بازیافت می باشد.

مدولار شکل پوشاک

مدولار شکل پوشاک

این لباس ساخته آنجلا لونا، فارغ التحصیل دانشکده طراحی پارسونز است. این لباس تغییر شکل را می توان به عنوان سرپناهی نیز مورد استفاده قرار داد. ایده اولیه ساخت این لباس از پناهندگان و ناتوانی آنها در حمل وسایل یا داشتن پناهگاه در حین سفر هزاران مایل بود. امروزه مفهوم لباس هایی با “شکل مدولار و عملکرد تطبیقی” شروع به جلب توجه کرده است. این رویکردی است که با روایت فعلی مد سازگار با محیط زیست که توسط برچسب های لباس پایدار هدایت می شود، ایجاد شده است و هدف آن به حداقل رساندن زباله های تولیدی می باشد.

لباس های هوشمند: طراحی لباس طعم دار

طراحی لباس طعم دار

در این طراحی، الیاف نساجی از پوست پرتقال همچنان در بین طراحان مد از سراسر جهان مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد. این لباس توسط سالواتوره فراگامو و از طریق مجموعه کپسولی اختصاصی از تیشرت ها و روسری ها رایج شد. خط بعدی تولید این لباس، با هدف تزریق عطر طبیعی و همچنین تغییر بوی آن با توجه به زمان روز و خلق و خوی کاربر می باشد.

استفاده از ریزجلبک ها به عنوان رنگ پایدار پارچه

رنگ پایدار پارچه

این مجموعه از الیاف زیست تخریب پذیر مبتنی بر جلبک و رنگ های سازگار با محیط زیست ساخته شده است و به دلیل توانایی آن در آزاد کردن مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاربر، مورد توجه قرار گرفته است.

شلوار جین؛ پوشش رایج بازیگران هالیوود

آینده مد؛ لباس های هوشمند_ لباس برقی

ایده اصلی لباس های برقی یا FUSEProject را ایوبهار ارائه کرد. وی در ابتدا می خواست که به افرادی که از دیستروفی علانی رنج می برند اجازه دهد تا به طور طبیعی کار کنند. یعنی بتوانند به طور طبیعی راه بروند، بایستند و دوباره فعال باشند و در عین حال زیبا به نظر برسند. کشش زیادی در چشم انداز پزشکی Behar مفهوم پیدا کرد. با این حال، موج جدیدی از طراحان مد مبتکر وجود دارد که علاقه فزاینده ای به تقویت بدن انسان با توانایی هایی شبیه به سایبورگ نشان می دهند.

ژاکت کشباف پشمی

یکی از نمونه های هوشمند از لباس که توسط طراح هلندی Pauline van Dongen ارائه گردید. این طراح ژاکت کشباف پشمی خود را با حسگرهای انعطاف پذیر تعبیه کرده است. این حسگرها از نخ های رسانا ساخته شده اند و بیومتریک کاربر را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند تا کارآمدترین تمرین ها و وضعیت های بدن را شناسایی کنند. امید می رود تا در آینده ای نزدیک لباس هایی طراحی و تولید شوند که از طریق ارتباط مستقیم با پزشک شخصی یا نرم افزار داده های پزشکی کمکی_ اطمینان حاصل کنند که امدادگران مدت ها قبل از شروع علائم سکته در خانه شما هستند.

چاپ لباس

موج های اخیر نوآوری که صنعت مد را هدف قرار می دهند، منجر به هجوم طراحان مبتنی بر فناوری شده است که به دنبال نمایش دنیای جدیدی از تکنیک ها، مواد و روش های ساخت و خلاقیت هستند. چاپ سه بعدی به یکی از محبوب ترین ابزارهای مورد استفاده توسط طراحان مد در حال ظهور تبدیل شده است.

آخرین تحولات در پرینت سه بعدی، تغییر به سمت جوهرهای زیستی و سازگار با محیط زیست را نشان می دهد، که می تواند آغاز عصر جدیدی از لباس های پایدار چاپ سه بعدی، برای صنعتی تمیزتر و جهانی بهتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×