کارل لاگرفلد_طراح مد

کارل لاگرفلد_طراح مد

کارل لاگرفلد_طراح مد لقبی است که به این طراح لباس داده اند. وی زمانی مدیر خلاق خانه مد شنل و همچنین مد فندی بوده است. کارل مجموعه ای بی نظیر از خود به یادگار گذاشته است که یکی از آنها ویلای فرانسوی اش می باشد که قرار است به حراج گذاشته شود. کارل لاگرفلد، پادشاهی های متعدد و دارایی های گرانبهایی از خود در دنیای مد باقی گذاشته است.

حراج مجموعه بی نظیر کارل لاگرفلد؛ یکی از برترین طراح لباس در جهان

قطعات ویژه ای از املاک وی در موناکو، پاریس و کلن قرار دارد که تصمیم بر آن است که به حراج گذاشته شود. مرگ وی به دلیل عوارض سرطان پانکراس به وقوع پیوست. حراج در موناکو برای تاریخ های 3 و 4 و 5 دسامبر 2021 و حراج در پاریس در 15 و 14 دسامبر برنامه ریزی شده است. حراج در شهر کلن در 22 مارس 2022 خواهد بود. این طراح لباس یک نابغه دنیای مد محسوب می شود که از خود مجموعه ای بی نظیر را برای نسل های آینده باقی گذاشته است.

اسطوره زنده مد

برخی از اقلام مجموعه وی در هشت حراج و به صورت آنلاین فروخته خواهند شد. از کارل لاگرفلد به عنوان “اسطوره زنده مد” نام برده می شود. او علاوه بر نقش مد، به کارگردانی، عکاسی و هنر نیز مشغول بود. کارل لاگرفلد از سال 1930 متواضعانه فعالیت های خود را در دنیای مد آغاز نمود، سپس نشان تاج طراح مد به وی تعلق گرفت. او که به دلیل طراحی های جسورانه اش شناخته می شود، در “ووگ” به عنوان “مفسر بی نظیر حال و هوای لحظه” مورد ستایش قرار گرفت.

خانه مینیاتوری کارل لاگرفلد

خانه مینیاتوری کارل لاگرفلد

پس از مرگ لاگرفلد در پاریس در 19 فوریه، 2019 ، کنترل او بر دنیای مد برای نزدیک به 50 دهه، یک فرورفتگی بزرگ در تاریخ مد لوکس ایجاد کرد. سهم بی نظیر او در صنعت مد، نحوه لباس پوشیدن زنان و درک مد را تغییر داد که الهام بخش بسیاری از طراحان جوان در طول زندگی او بود. لاگرفلد علاوه بر خانه مینیاتوری خود در ورسای، اقامتگاه هایی در پاریس و موناکو نیز داشت.

اکنون، املاک او که عاشقانه سرپرستی شده است، از آثار هنری گرفته تا مبلمان گرفته تا دستکش های چرمی مشهور و سفارشی اش، که در چندین ملک او پخش شده است، برای زندگی دوم آماده است. ویلای بی عیب و نقص او، در خارج از پاریس، همانطور که او آن را ترک کرد، باقی مانده است.

مجسمه گربه کارل لاگرفلد

گربه و لوستر کارل لاگرفلد

به گزارش یکی از مهمانان حراج، کارل لاگرفلد، در ویلای خود تعدادی از گنجینه های خود را به جای گذاشته تا بخشی از قطعات حراج باشد. مجموعه ای که در حراجی به فروش گذاشته شدند شامل تنه های گویارد او، پرتره ای از خود مرد توسط تاکاشی موراکامی و مجسمه سفارشی ویژه گربه محبوب طراح شوپت، (که در حراجی به قیمت 20160 یورو فروخته شد) از جمله این موارد است. هنرمند پرتغالی به نام جوآنا و اسکونسلوس در سال 2013 مأمور ساخت این مجسمه از گربه لاگرفلد شد.

لوستر ترزانی

لوستر ترزانی

یکی از موارد برجسته شده در حراج، یک لوستر ترزانی بود که بر روی میز ناهار خوری آویزان شده بود که می تواند 52000 دلار (39000 پوند) قیمت داشته باشد. قیمت این کالا 289800 یورو است.

کاناپه برونوبل پل

کاناپه کارل لاگرفلد

در اتاق یک کاناپه برونو پل قرار دارد که به حراج گذاشته خواهد شد. هزینه متوسط 11000دلار (8300 پوند) تخمین زده می شود.

کارل لاگرفلد کیست؟

کارل اتو لاگرفلد در 10 سپتامبر 1933 در هامبورگ آلمان به دنیا آمد. وی در سن 14 سالگی به پاریس مهاجرت کرد و بعد از مدتی به یکی از محبوب ترین و مشهورترین طراحان لباس تبدیل شد. البته در کنار فعالیت های مربوط به طراحی لباس وی در زمینه عکاسی نیز فعالیت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×