پیاده روی چی بپوشیم؟

پیاده روی چی بپوشیم؟

پیاده روی چی بپوشیم؟ یکی از سوالات رایج و متداولی است که اکثر افراد قبل از پیاده روی از خود می پرسند و گاها وقت زیادی را به انتخاب لباس مناسب پیاده روی اختصاص می دهند. اما عکس این موضوع نیز صادق است به این صورت که بسیاری از افراد با هر لباسی می توانند به پیاده روی بروند و در مورد انتخاب لباس مناسب پیاده روی چندان توجهی به خرج نمی دهند.

با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به معرفی بهترین لباس های پیاده روی و همچنین لباس هایی که نباید در پیاده گردی پوشید، می پردازیم.

البته در این مقاله به لباس پیاده روی مناسب هر فصل نیز اشاره می کنیم. سپس لباس های ایده آل برای پیاده روی را با توجه به شرایط آب و هوایی، فصل ها و دما بررسی می کنیم. البته نباید فراموش کرد که در هر پیاده روی همراه بردن وسایل لازم جزو ضروریات است.

 بهترین لباس های پیاده روی

بهترین لباس های پیاده روی شامل پیراهن، شلوار، ژاکت و کفش می باشد. البته همراه داشتن کوله پشتی و عینک آفتابی، ساعت هوشمند و GPS ردیاب می توانند در طول مسیر کمک کننده باشند.

لباس های پیاده روی مناسب شامل شلوارهای ساق مانند، تاپ، پیراهن آستین بلند و جوراب می باشد. چون این لباس ها عرق را از پوست خارج می کنند، سریع خشک می شوند و باعث ایجاد حساسیت روی پوست نمی شوند. برای شلوارهای پیاده روی دوام و انعطاف پذیری بسیار مهم است. سعی کنید پارچه های سریع خشک شونده و ضد آب را انتخاب کنید.

پیاده روی چی بپوشیم؟ ژاکت، کفش و کلاه

پیاده روی چی بپوشیم؟ ژاکت، کفش و کلاه

ژاکت های پیاده روی باید ضد آب و ضد باد اما سبک وزن باشند. کفش های پیاده روی شما باید بتوانند از شما در برابر سنگ ها، ریشه ها و انواع خطرات طبیعی محافظت کنند.کلاه های پیاده روی برای گرم نگه داشتن سر در زمستان و محافظت از صورت و گردن در برابر نور خورشید در فصل تابستان بسیار مؤثر و کاربردی هستند.

البته در فصول بهار استفاده از کلاه می تواند سر را در زیر باران بهاری، خشک نگه دارد. برای کوهنوردی از عینک آفتابی کاملا استاندارد و باکیفیت استفاده کنید تا از چشمان شما در برابر نور خورشید و اشعه های مضر آن محافظت نماید.

دستکش

داشتن دو جفت دستکش کوهنوردی ضروری به نظر می رسد. دستکش های سبک و نازک برای فصل گرم سال و دستکش های ضخیم و گرم برای فصول سرد سال محافظ خوبی برای دست و انگشتان محسوب می شوند. به همراه داشتن دستکش، شما را برای پیاده روی در هر نوع آب و هوایی آماده می کند.

کوله پشتی

اما در مورد کوله پشتی باید بگوییم که کوله پشتی های پیاده روی باید ضد آب، بادوام و محکم باشند. استفاده از ابزارهای پیاده روی و لوازم جانبی به شما کمک می کنند تا مسیر پیاده روی را آسان تر و ایمن تر طی کنید.

چگونه لباس پیاده روی مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب لباس مناسب پیاده روی به دو چیز بستگی دارد: شرایط آب و هوایی و تغییرات دما

در پیاده روی از روش چند لایه برای پوشیدن لباس ها استفاده کنید. به این صورت که هر لایه لباس عملکرد خاصی را انجام می دهد و هدف از اضافه کردن یا کم کردن لایه های لباس، مطابقت با شرایط آب و هوایی است. لباس های پیاده روی باید بادوام، راحت و مقرون به صرفه باشند.

خرید لباس پیاده روی می تواند بیشتر از انتظار شما خرج روی دستتان بگذارد. بنابراین سعی کنید قبل از خرید بودجه خود را در نظر بگیرید. انتخاب وسایل کوهنوردی سبک می تواند یک گزینه عالی محسوب شود چون کوله پشتی شما را سبک می سازد. البته در نظر داشته باشید که به خاطر مارک لباس، رنگ لباس و سبک و استایلتان، راحتی لباس های پیاده روی را به دست فراموشی نسپارید.

وضعیت آب و هوایی را در نظر بگیرید

در پیاده روی، سلامت و ایمنی شما به برنامه پیاده روی و لباس هایی که می پوشید، بستگی دارد. البته وسایلی که با خود به همراه دارید می توانند ایمنی شما را تا حدود زیادی تضمین کنند.

همیشه بسته به شرایط آب و هوایی لباس پیاده روی انتخاب کنید تا از هر گونه غافلگیری ناخواسته جلوگیری کنید. علاوه بر این، از آنجایی که گاها پیش بینی های آب و هوایی دچار تغییراتی می شوند، بهتر است لباس های پیاده روی را طوری انتخاب کنید که برای شرایط غیرمنتظره همچون هوای سرد، هوای مرطوب و برفی به یاری شما بیایند.

همچنین…

با همه این اوصاف، قبل از بیرون رفتن و آغاز یک پیاده روی سرگرم کننده بهتر است که از یک مجموعه فوق العاده از لباس های مناسب پیاده روی، گوشی های هوشمند و ساعت هوشمند برخوردار باشید تا در صورت بروز هر نوع مشکل، بتوانید درخواست کمک کنید و همچنین تا رسیدن نیروهای امدادی بتوانید از خود در برابر خطرات و آسیب ها محافظت نمایید.

پارچه های مناسب

پشم

پشم مرینو یا پشم مرینوس کاملا نرم و قابل تنفس است و در برابر رطوبت، سریع خشک می شود.

پلی استر و نایلون

پارچه های نایلونی در مقایسه با پشم مرینوس ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند. با این وجود از خواص مشابهی برخوردار هستند. مناسب ترین جنس برای لباس های پیاده روی از پلی استر، نایلون و پشم مرینوس هستند. چون دمای بدن را تنظیم می کنند و در صورت نیاز، بدن را گرم و خنک نگه می دارند. همچنین لباس های مناسب پیاده روی باید عرق را از روی پوست خارج کنند و همچنین سریع خشک شوند و برای پوست راحت و لطیف باشند.

افزایش اعتماد به نفس

طبق مطالعات محققان، پوشیدن لباس های شیک هنگام ورزش، اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. همین امر در مورد پیاده روی نیز صدق می کند.

وقتی صحبت از  لباس های پیاده روی می شود، عملکرد، ایمنی و راحتی لباس ها و لوازم جانبی شما باید همیشه در اولویت باشد.

اگر پس از اطمینان از ایمنی، عملکرد و راحتی، لباس پیاده روی مناسب را پیدا کردید که با سلیقه و بودجه شما مطابقت دارد، آن را انتخاب و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×