پوشاک استوک چیست؟

پوشاک استوک چیست؟

لباس استوک چیست؟ یکی از موضوعاتی که شاید اغلب افراد اطلاعات کافی و درستی درباره آن نداشته باشند. به احتمال زیاد شما نیز کلمه تاناکورا را شنیده اید. تاناکورا به لباس های دست دومی گفته می شود که از کشورهای خارجی به ایران وارد شده است. این لباس ها در واقع دست دوم هستند و قبلا توسط افراد دیگری استفاده شده اند. آیا پوشاک استوک نیز مانند لباس های تاناکورایی است؟ جواب این سوال را در این مطلب خواهیم خواند.

استوک چیست؟

استوک به معنی کالای دست دوم می باشد که در بازار به فروش می رسد. اغلب کالاهای الکترونیکی و قطعات وسایل تبدیل به استوک شده و به فروش می رسند. قطعات خودروها، گوشی، لپ تاپ و انواع لوازم خانگی دارای یک بازار استوک هستند. در صورتی که افراد نیاز به قطعه ای در وسایل خود داشته باشند، این امکان را دارند که بدون نیاز به هزینه زیاد و خرید قطعه آکبند، قطعات استوک را پیدا کرده و خریداری نمایند. گاهی برخی از قطعات استوک حتی کیفیت بهتری از نوع آکبند آن دارند.

دلیل اینکه افراد علاقه به خرید کالاهای استوک دارند این موضوع است که اغلب محصولات استوک با قیمت بسیار مناسب و ارزان تری ارائه می گردند و بعضی از آن ها دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. در ایران نیز بازار کالاهای استوک بسیار رونق گرفته است و افراد با فروختن کالاهای استوک شده سود خوبی را به دست می آورند. قطعات استوک بسیاری از خودروها اغلب کیفیت بسیار بالایی دارند و افراد میل بیشتری به خرید این کالاها دارند. حال در این مطلب می خواهیم پوشاک استوک را مورد بررسی قرار دهیم و تعریف دقیقی از آن داشته باشیم.

پوشاک استوک چیست؟

پوشاک استوک چیست؟__

پوشاک استوک چیست؟ حال شاید سوالی در ذهن شما به وجود آمده باشد که آیا پوشاک استوک نیز مانند کالاهای استوک دست دوم هستند و قبلا توسط افراد دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند؟ در جواب باید گفت خیر لباس های استوک به هیچ وجه دست دوم نبوده و قبلا توسط هیچ کس دیگری استفاده نگردیده است. در واقع پوشاکی را که قبلا پوشیده شده باشد تاناکورا می نامند نه پوشاک استوک. اجناسی که به نام اجناس استوک به فروش می رسد لباس های آکبندی است که از کشورهای خارجی به ایران وارد شده است و به دلایلی استوک گشته اند.

در کشورهای اروپایی برخی از برندها به دلیل انبار گردانی و خالی کردن انبار خود برای اجناس جدید، لباس های قدیمی و فصل قبل را تبدیل به استوک کرده و به فروش می رسانند. این اجناس معمولا در کشورهای دیگر به فروش می رسند. آلمان یکی از کشورهایی است که پوشاک استوک زیادی را به کشورهای آسیایی صادر می نماید. در واقع این نوع پوشاک بازار خوبی را در کشورهای آسیایی دارند. پوشاک استوک دارای مزایا و ویژگی هایی است که باعث شده مشتریان زیادی داشته باشد. بنابراین باور بر اینکه اجناس استوک مانند سایر کالاهای استوک دیگر دست دوم است کاملا اشتباه بوده و خلاف واقعیت می باشد.

چرا پوشاک استوک به وجود می آید؟

دلایلی وجود دارد که سبب می شود تا اجناسی از برندهای خوب استوک شده و در واقع از رده عادی فروش خارج گردند. در اصل پوشاک استوک اجناس مازاد و اضافی در یک فروشگاه می باشد. گاهی برخی از برندها لباس هایی را بیش از نیاز خریداران تولید می نمایند و بعد از تغییر فصل این اجناس به فروش نمی رسد. بنابراین لباس هایی در انبار می ماند که دیگر مشتری حاضر به خرید آن ها نیست و فقط جایی را در انبار پر کرده است.

خارج شدن از مد و ترند روز نیز یکی از دلایل ایجاد پوشاک استوک می باشد. یعنی لباس هایی در انبار می ماند که دیگر مد روز نبوده و مشتریان زیادی تقاضا برای خرید کردن آن ها ندارند. این موضوع سبب می شود که برندها به فکر استوک کردن اجناس بیافتند.

کیفیت عالی پوشاک استوک

اغلب لباس های استوک از کشورهای اروپایی وارد می شوند و از مارک ها و برندهای خوب هستند. همین موضوع سبب شده است که این نوع پوشاک دارای کیفیت بسیار عالی و ممتازی باشند. قطعا خریدن لباس های مارک دار و برند از فروشگاه های خودمان کاری بسیار پر هزینه می باشد. شما می توانید با هزینه بسیار کمتر پوشاک مارک دار بخرید که دارای جنس های بسیار با کیفیتی هستند. پارچه و مواد اولیه استفاده شده در اجناس استوک اغلب از بهترین مواد است و همین موضوع سبب شده است که اجناس استوک دارای کیفیت بسیار خوبی باشند.

کیفیت یک لباس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تمامی برندهای اروپایی از بهترین پارچه ها برای تولید استفاده می کنند. نوع دوخت لباس نیز در اجناس استوک بسیار عالی می باشد. پوشاک برندهای معروف توسط خیاط ها و دستگاه های بسیار حرفه ای دوخته می شوند که شاید شما نظیر آن را کمتر مشاهده نمایید. یکی از دلایل برتر بودن پوشاک استوک همین موضوع می باشد. با خریدن این اجناس شما هیچ شکی درباره مرغوب بودن جنس لباس خود ندارید و می توانید سال های سال بدون نگرانی از لباس خود استفاده نمایید. این مورد درباره کفش بیشتر ملموس می باشد.

قیمت بسیار مناسب پوشاک استوک

این اجناس و لباس ها در مقایسه با اجناس موجود در بازار قیمت بسیار ارزان تر و مناسب تری دارند. اگر شما قصد یک لباس خوب و مارک دار را داشته باشید باید بابت آن هزینه بسیار زیادی را پرداخت نمایید. اما با خرید پوشاک استوک شما می توانید همان لباس های مارک دار و با کیفیت را به قیمت بسیار مناسب تری خریداری نمایید. این لباس ها معمولا به صورت عمده و کیلویی به فروشگاه ها فروخته می شوند و همین موضوع سبب می شود تا قیمت بسیار پایین تری داشته باشند.

اگر به دنبال کیفیت و جنس عالی هستید اما نمی خواهید پول بسیار زیادی را بابت آن پرداخت نمایید، خریدن پوشاک استوک را حتما به شما توصیه می کنیم. البته توجه داشته باشید که همان طور که اشاره کردیم این نوع پوشاک نو و آکبند هستند و به هیچ وجه قبلا استفاده نشده اند. در صورتی که به نو بودن یک لباس شک کردید از خریدن آن اجتناب نمایید. بهتر است در هنگام خرید حواستان به قیمت نیز باشد. ممکن است برخی از افراد سودجو پول بسیار زیادی را برای پوشاک استوک درخواست نمایند که اصلا منطقی نیست.

بهداشتی و آکبند بودن لباس بسیار مهم است

پوشاک تاناکورا همان لباس های دست دومی است که از کشورهای خارجی وارد می شود. این لباس ها قبلا توسط افراد دیگری استفاده شده است و اصلا بهداشتی نیست. خرید این لباس ها و پوشیدن آن ها ممکن است سبب بروز بیماری هایی برای افراد گردد. انواع حساسیت های پوستی و بیماری ها ممکن است توسط این لباس ها به افراد منتقل گردد. این لباس ها معمولا از نظر ظاهری نیز خوب نیستند و دچار پارگی یا عوض شدن فرم هستند. بنابراین تشخیص یک لباس تاناکورا از پوشاک استوک کاری ساده و راحت است.

پوشاک استوک بدون هر گونه خرابی و پارگی کاملا سالم و بهداشتی هستند. معمولا بیشتر این اجناس دارای بسته بندی هستند و کاملا آکبند می باشند. این اجناس بوی خاص و بدی ندارند و مانند تمام لباس های نو و جدیدی که از فروشگاه های عادی می خریم سالم هستند. در اغلب مواقع حتی اتیکت لباس ها نیز بر رویشان باقی مانده است و شما با یک نگاه کردن می توانید به آکبند بودن آن پی ببرید. بهداشتی بودن لباس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. درباره این موضوع حتما باید دقت لازم را داشته باشید تا بعدا دچار بیماری ها و یا حساسیت های پوستی نگردید.

پوشاک استوک بخریم یا نه؟

شاید هنوز افرادی برای خریدن و یا نخریدن این لباس ها دچار شک و تردید باشند. باید گفت اگر به دنبال اجناس با کیفیت و مارک دار هستید که قیمت مناسبی نیز داشته باشند حتما این لباس ها را به شما پیشنهاد می دهیم. البته تنها عیبی که شاید برای برخی از این لباس ها وجود داشته باشد از مد افتادگی آن ها است. به هر حال هیچ فروشگاهی لباس های ترند و به روز خود را استوک نمی نماید و همین موضوع سبب شده تا لباس های استوک به روز نباشد.

البته در مورد این اجناس باید گفت شاید در مورد پیدا کردن سایز مناسب خود نیز دچار مشکل شوید. پوشاک استوک ممکن است تمام سایزهای یک لباس را نداشته باشد و تنها بعضی از سایزها وجود داشته باشد. البته بیشتر فروشندگان تمامی سایزهای موجود یک لباس را می دانند و قبل از انتخاب لباس حتما به شما اطلاع خواهند داد. به هر حال خرید این لباس ها فرصتی عالی برای خریدهای با کیفیت و عالی است. در صورتی که می خواهید به فکر بودجه خانواده نیز باشید خریدن این اجناس را به شما پیشنهاد می دهیم. سعی کنید لباس های خود را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. متاسفانه افراد سودجو و متقلب زیادی در بازار پوشاک استوک وجود دارند.

https://www.aparat.com/v/2yTnW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×