شدت آلرژی سال به سال افزایش پیدا می کند؟

شدت آلرژی سال به سال افزایش پیدا می کند؟

خب باید بگم این دیدگاه اصلا درست نیست برای درک بهتر تا آخر با ما باشید

شدت آلرژی سال به سال متفاوت است

شدت آلرژی سال به سال افزایش پیدا می کند؟ با این مقاله همراه باشید، جواب این سوال در ادامه مقاله ارائه می گردد. اگرچه مردم اغلب احساس می کنند که آلرژی هایشان هر ساله بدتر می شود، اما به احتمال زیاد آلرژی های فصلی با گذشت زمان بدتر نمی شوند. البته درست است که شدت آلرژی سال به سال متفاوت است.

پیش بینی این که چقدر آلرژی در یک فصل بد خواهد بود دشوار است زیرا حوادث آب و هوایی فردی می توانند تأثیر قابل توجهی بر مواد حساسیت زا داشته باشند. به عنوان مثال، آب و هوا تا حد زیادی به طولانی بودن و شدت یک فصل آلرژی کمک می کند. مواد حساسیت زا می توانند باعث تحریک و خارش پوست، چشم و بینی شوند.

عوامل آلرژی زا در طبیعت

گیاهان

تابستان های گرم و خشک و زمستان های سخت و سرد اغلب از رشد جوانه های درختان و گل ها جلوگیری می کند، که می تواند علائم را برای کسانی که از تب یونجه یا آلرژی به چمن رنج می برند، کاهش دهد. بعلاوه، فقط به این دلیل که فصل آلرژی زودتر شروع می شود، به این معنی نیست که زودتر به پایان می رسد. آب و هوا می تواند فصل آلرژی طولانی تری ایجاد کند.

باران و بروز آلرژی های فصلی

باران یکی از عوامل جالب توجه در بروز آلرژی های فصلی است، زیرا بسته به زمینه و شرایط می تواند علائم آلرژی را نیز تشدید و یا بهبود بخشد. باران در بهار ممکن است از گرده درختان خلاص شود و تأثیر آن را بر روی مبتلایان به آلرژی به حداقل برساند.

با این وجود، تأثیر طولانی مدت باران می تواند شرایط را برای رشد علف ها و علف های هرز در تابستان بهبود بخشد، گرده ها را در ماه های تابستان در هوا افزایش داده و سیستم ایمنی بدن مبتلایان به آلرژی را ویران کند. گرده گل و گیاه راکد، که آلرژن های اواخر تابستان هستند، از مهمترین مشکلات حساسیت زایی هستند.

بنابراین، اگرچه ممکن است باران بهاری در ماه اردیبهشت فوق العاده به نظر برسد، اما تاثیری که در تابستان بر روی مبتلایان به آلرژی دارد می تواند بیشتر از فواید بهار باشد. با این حال بهترین هوا برای به حداقل رساندن علائم آلرژی ممکن است یک زمستان سرد و طولانی و یک بهار بارانی باشد.

درختان

درختان همچنین می توانند تأثیر منفی و یا مثبت بر آلرژی داشته باشند. اگرچه آنها می توانند به عنوان فیلترهای طبیعی عمل كنند كه آلاینده ها را از هوا خارج می كند، اما برخی مطالعات نشان داده اند كه قرار گرفتن در معرض بیشتر گرده درختان احتمال ایجاد حساسیت به گرده را افزایش می دهد.

فاصله درختان همچنین می تواند شرایط آلرژی را بهبود بخشد. وقتی درختان در مناطقی خاص بیش از حد متمرکز شوند، مقدار گرده در هوا می تواند به سطوحی برسد که تأثیر منفی روی کسانی که به گرده درختان آلرژی دارند، داشته باشد. بنابراین ممکن است تعادل ایده آل در تراکم درخت و نوع و توزیع درختان وجود داشته باشد تا حساسیت در یک منطقه مشخص به حداقل برسد.

ارتباط سلامتی و گونه های مختلف گیاهان

ارتباط سلامتی و گونه های مختلف گیاهان

تحقیقاتی که به درک ما از آلرژی کمک می کند می تواند به ما در بهبود شدت آلرژی در طول زمان کمک کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد تعداد زیادی از گونه های گیاهی برای سلامتی ما بهتر است. بنابراین، با پرورش و کاشت استراتژیک گیاهان، می توانیم محیط هایی را طراحی کنیم که کمتر در معرض حساسیت قرار بگیریم.

گرده افشانی گیاهان

برخی از گیاهان مانند درخت سرخ طلوع، زالزالک و صنوبر لاله از حساسیت کمتری نسبت به گیاهان دیگر برخوردار هستند. بعلاوه، گیاهانی که گرده افشانی آنها توسط باد انجام می گیرد بر روی آلرژی تاثیر زیادی دارند. گرده افشانی گیاهان که توسط حشرات انجام می گیرد چسبناک است و از مسافرت آسان آن در هوا جلوگیری می کند.

مسئله دیگر برای مبتلایان به آلرژی این است که در بسیاری از مکان ها، میزان نامتناسبی از درختان نر وجود دارد. مشكل داشتن درختان نر بیشتر این است كه نرها گرده تولید می كنند. درختان ماده برای آلرژی بهتر از درختان نر هستند نه تنها به این دلیل که گرده تولید نمی کنند، بلکه درختان ماده نیز با به دام انداختن ذرات گرده، گرده را از هوا فیلتر می کنند. بنابراین، با افزایش نسبت درختان ماده، می توانیم از مزایای درختان بهره مند شویم در حالی که میزان گرده هوا را به حداقل می رسانیم.

درختان آلرژی زا

برخی از شهرها برای کاهش آلرژی از تحقیقات خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، آلبوكرك، لاس وگاس و توسان اجازه نمی دهند گیاهان بسیار حساسیت زا مانند توت و درختان زیتون كاشته شوند. البته، از آنجا که بسیاری از این درختان در حال حاضر وجود دارند، ممکن است سالها طول بکشد تا این درختان از بین بروند و مردم از مزایای تعداد کمتری از این گیاهان آلرژی زا بهره مند شوند.

اگرچه ممکن است برای شهروندان عادی تأثیر بر انواع خاص و توزیع درختان در منطقه محلی آنها وجود نداشته باشد، اما استراتژی هایی وجود دارد که افراد می توانند برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض گرده گل و کاهش تأثیر آلرژی در طول سالها که به ویژه برای مشکلات آلرژی مناسب است، انجام دهند. به عنوان مثال، اجرای اقدامات پیشگیرانه، مانند مراجعه به پزشک و مصرف داروهای مناسب قبل از بروز علائم آلرژی، روش خوبی برای محافظت از خود در برابر آلرژی در فصول یا سال های سخت تر است.

برای کاهش آلرژی چیکار کنیم؟

خود و وسایل خود را در داخل منزل نگه دارید و شب هنگام که سطح گرده گل می تواند باعث بروز آلژری در شما شود، دوش بگیرید. نگهداری گیاهانی که حساسیت به آلرژی را کم میکنند، مانند نخل بامبو ، فیکوس ، پیچک انگلیسی و نیلوفرهای صلح یک راهکار خوب دیگر برای کاهش آلژی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×