خرید انواع بوت مردانه

خرید انواع بوت مردانه

خرید انواع بوت مردانه یکی از خریدهای محبوب فصول سرد سال به شمار می رود. کفش های زمستانی مردانه شامل انواع بوت، نیم بوت، پوتین و چکمه می باشند. اما این مدل های مختلف کفش مردانه چه تفاوت هایی با هم دارند؟ با این مقاله همراه باشید، به ویژگی های انواع کفش های زمستانی مردانه می پردازیم.

معرفی و راهنمای خرید انواع بوت مردانه

امروزه با اصطلاحاتی از قبیل بوت، چکمه و پوتین و نیم بوت روبه رو هستیم در حالی که این نام ها بیانگر نوعی کفش هستند که در زبان های مختلف به نام های مختلف تلفظ می شوند. چکمه نوعی کفش است که دارای سطح براق و روشن است و ساق آن نسبت به سایر مدل های کفش زمستانی بلندتر است. در ساخت بوت و پوتین علاوه بر چرم طبیعی از مخمل خزدار، جیر و… استفاده می شود. در گذشته در زبان فارسی به چکمه و پوتین، موزه یا پای افزار گفته می شد و اغلب پا و قوزک پا را پوشش می داد. اما ساق بلند چکمه ها معمولا تا بالای ران و گاها تا زانو را می پوشاند.

چکمه یک واژه ترکی است که به معنای “چیزی که کشیده می شود، است”. در زبان عامیانه اغلب به چکمه، پوتین نیز گفته می شود. با گذشت زمان چکمه به خاطر شکل و فرم ظاهری اش به جزئی از استایل های زمستانی مردانه و زنانه تبدیل شد.

تاریخچه کفش و چکمه

مصریان اولین افرادی بودند که صندل هایی از جنس پاپیروس را مورد استفاده قرار دادند. در سال های 1700 میلادی کفش های فانتزی به بازار عرضه شدند. حتی بسیاری از افراد ثروتمند برای محیط داخل منزل از کفش های ابریشمی استفاده می کردند. شاید تعجب کنید اما در سال 1830 کفش پای راست و کفش پای چپ به بازار کفش معرفی و عرضه شد. همچنین در سال 1910 زنان می توانستند از کفش های پاشنه بلند استفاده کنند اما طبق قوانینی که وضع شده بود، پاشنه کفش نباید از هشت سانتی متر بیشتر باشد.

در کتاب های تاریخی مشاهده می کنید که چکمه یکی از کفش های مرسوم و رایج پادشاهان بوده است. با این وجود قدمت اولین چکمه به حدود 18 هزار سال قبل برمی گردد. تصاویری از یک مرد و زن در غاری در اسپانیا که چکمه به پا دارند. چکمه های مورد استفاده در گذشته با چکمه های امروزی کاملا متفاوت بوده است به این صورت که از چرم و پوست حیوانات ساخته می شدند و سپس با بند به دور پاها بسته می شدند. در سرزمین های سرد همچون روسیه استفاده از کفش هایی شبیه بوت مرسوم بود که از پوست حیوانات ساخته می شدند.

بوت

اگر بخواهیم به واژه بوت از نظر ریشه لغوی نگاه کنیم باید بگوییم که بوت یک واژه فرانسوی است. نوعی از کفش مردانه که علاوه بر پا، مچ پا را نیز پوشش می دهد. بوت چه تفاوتی با سایر کفش های زمستانی دارد؟ بوت به عنوان یک کفش مناسب برای فصول سرد سال ساق پا را می پوشاند. همچنین ارتفاع کفش بوت در اندازه های مختلف طراحی و تولید شده است. اما در مجموع قد و ارتفاع ساق کفش بوت اغلب تا زیر زانو می رسد. در مجموع بوت ها از نظر ارتفاع ساق، داشتن یا نداشتن بند و نوع پاشنه به مدل های مختلف دسته بندی می شوند.

در گذشته بوت مردانه جزو کفش های نظامیان و اسب سواران به شمار می رفت اما با گذشت زمان و تغییراتی که در صنعت پوشاک و کفش به وجود آمد، بوت به یکی از محبوب ترین کفش های مردانه برای فصول سرد سال تبدیل شد.

بوت مردانه چلسی

بوت مردانه چلسی

اگر به دنبال خرید بوت برای فصل پاییز و زمستان هستید می توانید بوت چلسی مردانه را انتخاب نمایید. این مدل بوت بسیار مقاوم است و از عمر بالایی برخوردار است. وجود کش یا زیپ در قسمت ساق بوت باعث شده است تا این مدل بوت بسیار راحت و در عین حال زیبا باشد. در مورد ست کردن این مدل بوت با لباس های فصول سرد می توانیم بگوییم که شلوار پارچه ای و کتان یک استایل زیبا را به همراه بوت چلسی مردانه رقم می زنند. البته می توانید در استایل های اسپرت خود نیز بوت مردانه چلسی را با شلوار جین اسپرت ست کنید.

بوت چلسی مردانه علاوه بر استایل کژوال در استایل های رسمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بوت چلسی مردانه این قابلیت را دارد که با کت و شلوار ست شود.

بوت مردانه چوکاس یا بوت مردانه کویر

استایل نیمه رسمی بوت چوکاس و جنس نبوک آن یک گزینه مناسب برای فصول سرد سال محسوب می شود. البته رنگ های تیره این مدل بوت از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر رنگ ها برخوردار است. برای افرادی که ساکن مناطق بارانی و مرطوب هستند، بوت چوکاس ضدآب گزینه مناسب تری محسوب می شود.

در مورد ست نمودن این مدل بوت با سایر لباس های زمستانی، پوشیدن شلوار جین یا شلوار کتان و کت چرم مردانه ترکیب فوق العاده ای به شمار می رود. بوت کویر یا چوکاس برای موقعیت های اداری و رسمی نیز کاربرد دارد به طوری که می توانید آن را با پیراهن مجلسی ست کنید.

بوت کوهنوردی

بوت کوهنوردی

بوت کوهنوردی برای پیاده روی های طولانی مدت و کوهنوردی مناسب هستند. این مدل بوت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. بوت کوهنوردی معمولا با لباس های اسپرت ست می شود. وزن سنگین این مدل بوت باعث شده تا برای استفاده روزمره مناسب نباشد.

بوت بروژ

این مدل بوت با روزنه هایی در سطح کفش معروف است. وجود این روزنه ها برای از بین بردن رطوبت سطح کفش بود در حالی که بعدها جنبه تزیینی پیدا کرد. مدل های مختلف بوت بروژ به بازار کفش عرضه شده است. مدل کلاسیک بوت بروژ برای استایل های رسمی بسیار مناسب است.

بوت کار یا ورک بوت

شاید تعجب کنید اما بوت کار برخلاف اسمش برای محیط های کاری ساخته نشده است. این مدل بوت مناسب فصول سرد سال طراحی شده است و در استایل های کژوال و غیررسمی با لباس های زمستانی ست می شود. بوت کار اغلب با شلوار جین، کت تک و پیراهن اسپرت ست می شود.

بوت مردانه بلند بند دار

بوت مردانه بلند بند دار که اغلب به پوتین نظامی تعبیر می شود. چون ساق کفش بسیار بلند است و دارای بند می باشد. زیره مقاوم این مدل کفش باعث شده تا از آن در ورزش کوهنوردی استفاده شود.

خرید بوت مردانه

برای خرید بوت مردانه می توانید به صورت حضوری به فروشگاه های کفش مراجعه کنید یا اینکه تصمیم بگیرید بوت مورد علاقه خود را از طریق سرچ در اینترنت و گشت و گذار در فروشگاه های آنلاین انتخاب و سپس خریداری نمایید. انتخاب فروشگاه های آنلاین که دارای محصولات باکیفیت و همچنین معتبر هستند این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا با طیف وسیعی از مدل و رنگ بوت مردانه روبه رو شوید. البته می توانید قیمت های کفش های زمستانی چندین فروشگاه آنلاین را در کمترین زمان با هم مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید بوت مورد نظر خود نمایید.

یکی از ویژگی های بارز فروشگاه های آنلاین این است که در صورت عدم رضایت مشتری از محصول، جنس فروخته شده را پس می گیرند و سپس آن را برای مشتری تعویض می نمایند.

در هنگام خرید بوت به نوع بوت، نوع باز و بسته شدن بوت، ساقه بوت، جنس رویه بوت، عاج های کف بوت و جنس زیره بوت توجه کنید. به طور مثال جنس زیره بوت نباید خیلی نرم یا خیلی سخت باشد. اگر زیره بوت خیلی سخت باشد در هوای سرد بعد از مدتی شکسته می شود و اگر زیره بوت نرم باشد باعث می شود که ضربه زیادی از طرف زمین به پا وارد شود. بنابراین زیره کفش باید انعطاف پذیر باشد.

اگر می خواهید بوت کوهنوردی خریداری نمایید به عاج های کف بوت توجه کنید، عاج های بلند و فلزی بهترین گزینه ممکن برای سطوح برفی و یخی هستند. بوت های فصل زمستان باید در برابر رطوبت و باران مقاوم باشند، به عبارتی باید ضدآب باشند و همچنین قابلیت تنفس پذیری داشته باشند. بوت هایی که جنس رویه آنها از چرم طبیعی است و همچنین مدل های که برزنت ضد آب هستند انتخاب مناسبی برای فصول سرد سال به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×