معرفی 15 استایل و سبک لباس پوشیدن دخترانه در سال 2022

معرفی 15 استایل و سبک لباس پوشیدن دخترانه در سال 2022

معرفی 15 استایل و سبک لباس پوشیدن دخترانه در سال 2022 ؛ مد یک روند متمایز و اغلب ثابت در سبک لباس پوشیدن فرد است. اغلب طراحان لباس با خلاقیت خود سبک های جدیدی را به وجود می آورند. مد چیزی است که ما هر روز با آن سر و کار داریم. حتی افرادی که می گویند برایشان مهم نیست که چه لباسی می پوشند هر روز لباسی را انتخاب می کنند که چیزهای زیادی درباره آنها و احساسشان را در آن روز بیان می کند. بنابراین، ما در ایجا با معرفی چندین استایل به شما کمک می کنیم تا سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

معرفی 15 استایل و سبک لباس پوشیدن

1. استایل کژوال

استایل کژوال_ معرفی 15 استایل و سبک لباس پوشیدن


استیال کژوال چیست؟به لباسی که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد کژوال گفته می‌شود. گاهی هم بعضی ها این استایل را شبیه به استایل و سبک لباس های راحت می دانند. این سبک لباس پوشیدن پوششی از لباس های زیاد و لایه ای نیست. این نوع استایل برای پوشش روزمره می تواند بسیار ایده آل باشد . البته این نوع سبک بعضی وقت ها میتواند شبیه به استایل های خیابانی هم باشد.

2.استایل رسمی کاری


در استایل رسمی، لباس ها نباید هرگز چروک شوند. لباس های پاره، کثیف یا فرسوده غیر قابل قبول است. هر لباسی که دارای کلمات، اصطلاحات یا تصاویر باشد که ممکن است برای سایرین توهین آمیز باشد، غیر قابل قبول است. در یک محیط رسمی، استاندارد لباس پوشیدن برای خانم ها و آقایان یک کت و شلوار، کاپشن و شلوار یا دامن یا لباسی است که با اکسسوری های مناسب ست شود. در استایل رسمی همیشه باید مرتب و تمیز به نظر برسیم مخصوصا اگه کت و شلوار بپوشیم.

3.استایل ورزشی

قبلا، فقط ورزشکاران در لباس های ورزشی دیده می شدند، اما امروزه، با مشهور شدن این سبک، خیلی ها با پوشیدن بهترین لباس های ورزشی خود به محیط های غیر ورزشی می روند، حتی بدون اینکه یک تمرین 5 دقیقه ای انجام دهند.

از آنجایی که این استایل معروف شد و خیلی ها علاقه مند هستند به پوشیدن لباس به سبک ورزشی. بیشتر لباس های ورزشی از پارچه ای ساخته می شوند که به اندازه ای راحت هستند که در هر جایی پوشیده می شوند و به اندازه کافی کشدار هستند تا فرم مناسب و جذاب داشته باشند، بدون اینکه شکل خود را از دست بدهند.

4.استایل کلاسیک

استایل کلاسیک_

سبک کلاسیک احساس ثبات و راحتی را بیان می کند. دارای خیاطی بی عیب و نقص و خطوط تمیز و مستقیم است. سبک کلاسیک بی انتها روی ظرافت ساده متمرکز است. همیشه در کمد لباس های کسانی که به استایل کلاسیک علاقه مند هستند لباس های ساده بیشترین سهم رو دارند. همچنین سبک کلاسیک به عنوان مد پیچیده نامیده می شود.

5.استایل اگزوتیک یا عجیب

استایل اگزوتیک یا سبک عجیب و غریب بر روی چیزهای غیر معمول و متفاوت برای مردم عادی متمرکز است. این اغلب مرموز و جذاب است. این نوع سبک لباس پوشیدن متمرکز بر رنگ های غنی، گلدوزی، الگوهای مرموز، چاپ و … است.

6.استایل خیابانی

سبک خیابانی از خیابان ها شکل گرفته و از نمایش های لباس یا طراحان تکامل نیافته است. این واقعاً در فرهنگ جوانان دهه های اخیر مردمی است. مد خیابانی به طور کلی با فرهنگ جوانان در ارتباط است و بیشتر اوقات در مراکز عمده شهری دیده می شود. استایل خیابانی، برخلاف مدهای دیگر، فقط یک سبک لباس پوشیدن را پوشش نمی دهد، بلکه طیف کاملی از سبک ها را در بر می گیرد.

7.استایل شیک

“شیک” اغلب مترادف با “مد روز” است. Chic در واقع کلمه ای است که شخصی شیک پوش را توصیف می کند، اما لزوماً به این معنی نیست که آنها مجبور هستند از جدیدترین و داغ ترین ظاهر و مد روز استفاده کنند. افرادی که استایل شیک را ترجیح می دهند همچنین طرح های کلاسیک را که چشمگیر و هوشمندانه باشند استفاده می کنند.

8.استایل هنری

استایل هنری یک سبک برای یک متفکر خلاق است. لباسی که یک هنرمند می پوشد مضامین هنری او را نشان می دهد. کسانی که استایلشان هنری است مد روز برایشان مهم نیست و اهمیتی به آن نمی دهند و چیزی منحصر به فرد را انتخاب می کند. افرادی که سبک هنری دارند نیز وسایل دست ساز را ترجیح می دهند یعنی در بعضی مواقع لباس و حتی لوازم مورد علاقه یشان را خودشان طراحی می کنند.

9.استایل پریپی

در اصل سبک پریپی یا استایل پریپی صرفاً توسط دانش آموزان مقاطع ابتدایی در شمال شرقی آمریكا اتخاذ شده بود، در نهایت روند پیرامونی بسیار فراتر از محدوده دانشگاه ها طی شد و مجموعه بسیاری از طراحان برجسته را شکل داد. از این رو این استایل را، استایل بچه پولدار هایی های می دانند که ادعای فخر فروشی ندارند.

10.بوهمین استایل یا بوهو استایل

در واقع سبک بوهو در طی دهه 1960 و 1970 رواج پیدا کرد، اگرچه می توان گفت ریشه های دیگری نیز دارد. ماهیت بوهمین استایل تمرکز روی پارچه های آزاد و روان است. سبک بوهمی بر برخی الگوها و بافت های عجیب و غریب تمرکز دارد. لایه بندی نیز در این استایل در حالت کلیدی است. روسری، جلیقه، کت و دامن غالباً روی هم پوشیده می شوند.

11.استایل گوتیک

سبک گوت تحت تأثیر خرده فرهنگ گوتی است که طرفداران زیادی در دنیای مد دارد. استایل گوتیک با سبک لباس تیره و بیمارگونه شناخته شده است. سبک رایج گوت شامل لب های سیاه، موهای سیاه و همچنین لباس های سیاه است که در اصل به عنوان مد گوتیک نامیده می شود.

12.استایل گرانج

استایل گرانج سبکی است که در اطراف صحنه موسیقی گرانج بنا شده است . ظاهر گرانج اولین بار در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 در سیاتل ظاهر شد. عنصر اصلی این سبک ظاهری نامرتب است و در بسیاری از موارد، تکه هایی از لباس مختلف به هم دوخته می شوند که با هم مطابقت ندارند. البته این نوع استایل هم طرفدارن خودش را دارد. لباس  به سبک گرانج خیلی گران قیمت نمی باشد، زیرا کل مفهوم این نوع استایل لباس و لوازم ارزان قیمت است. در واقع مفهوم کلی استایل گرانج اهمیت ندادن به ظاهر است و این پیام اصلیه کسانی است که از این نوع سبک برای پوشش خود استفاده می کنند.

13.استایل پر زرق و برق

استیال پر زرق و برق با درام همراه است. این سبک مد اغلب نامتقارن، اغراق آمیز، حاشیه ای، چندرنگ و پرزرق و برق است. در بیشتر مواقع، این نوع سبک، به عنوان یکی از درخشان ترین انواع سبک های مد، می تواند دارای چاپ های عجیب و غریب یا رنگ های شدید روشن باشد.

14.استایل راکر

موسیقی راک، سبکی از موسیقی عامه پسند است که در دهۀ 1950 در انگلستان پدیدار شد. این استایل، رفته رفته به سبکی از زندگی تبدیل شد و بر استایل جوانان نیز تاثیر گذاشت.
استایل راکر، همواره در سراسر جهان بسیار پرطرفدار است.راکرها از کاپشن های موتورسیکلت چرمی تزئین شده بسیار استفاده می کنند که اغلب آنها را با گل میخ های فلزی، زنجیر ها، نشان های سنجاقکی و …تزئین می کنند. راکرها لباس گشاد نمی پوشند و اندازه کوچکتر را انتخاب می کنند. همچنین کسانی که به سبک راکز علاقه مند هستند جین پاره نیز می پوشند. استایل راکر  بدون شلوار جین پاره و کت های چرمی معنی ندارد.

15.استایل تامبوی

همه دختران به دامن های دایره ای، کفش پاشنه بلند و ظاهری آراسته و دخترانه علاقه مند نیستند. در حقیقت، سبک تام بوی نوع پوشش پسرانه برای دختران است. خانم هایی که به سبک تام بوی علاقه مند هستند از سبک و عناصر مربوط به استایل پسرانه استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×