انواع بارانی چرم

انواع بارانی چرم

انواع بارانی چرم برای آقایان و بانوان یکی از لباس های پرکاربرد فصول سرد سال محسوب می شود. وزن سبک بارانی و همچنین پوشیدن راحت آن، این پوشش پاییزی و زمستانی را جزو استایل های روزمره قرار داده است. ست شدن آسان بارانی چرم با انواع لباس همچون پیراهن کوتاه یا بلند، شلوار جین و انواع نیم بوت محبوبیت آن را در استایل های فصول سرد دو چندان کرده است.

پوشاک چرم

پوشاک چرم

امروزه پوشاک چرم مانند سابق محبوبیت خود را حفظ نموده است با این وجود قیمت بالای چرم طبیعی باعث شده تا تولیدکنندگان به فکر تولید چرم مصنوعی و انواع مختلفی از این نوع چرم بیفتند. کاربرد چرم مصنوعی در صنعت پوشاک به وفور قابل مشاهده است. البته استفاده از چرم مصنوعی فقط به حوزه پوشاک محدود نمی شود چه بسا که از این نوع چرم در تولید روکش اتومبیل، مبلمان، کیف و کیف استفاده می شود.

در دهه 40 و 50 میلادی لباس چرم به عنوان یک لباس خارج از فرهنگ جامعه معرفی شده بود اما به مرور این نوع پوشاک جایگاه خود رادر میان کالاهای لوکس و گران قیمت پیدا کرد، به طوری که امروزه در سالن های مد و فشن و همچنین در پشت ویترین فروشگاه های لاکچری جزو کالاهای گران قیمت و باکیفیت محسوب می شود.

کت چرم مردانه به سال 1900 میلادی برمی گردد زمانی که این لباس جزو استایل کلاسیک مردانه به شمار می رفت و به عنوان لباس بانوان جایگاه چندانی نداشت. با این وجود با به وجود آمدن گروه موسیقی راک در اقصی نقاط جهان و استفاده آنها از کت چرم، این مدل پوشاک به دنیای لباس های محبوب بانوان نیز ورود پیدا کرد. برای علاقمندان به استایل کلاسیک استفاده از کت چرم و شلوار جین ترکیب فوق العاده ای خواهد بود.

چرم طبیعی یا چرم مصنوعی؟

مواد پلاستیکی از جمله موادی می باشد که در ساخت چرم مصنوعی به کار برده می شود. چرم وگان، چرم پلی اورتان و چرم اگزما در گروه چرم مصنوعی قرار می گیرند. با این وجود پوشاک چرم طبیعی هنوز طرفداران پروپاقرص خود را دارد. به عنوان مثال از چرم گاوی برای تهیه انواع لباس، دستکش و کیف استفاده می شود. لازم به ذکر است که چون چرم گاوی از الیاف متراکم برخوردار است بنابراین از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشد. اما در صنعت پوشاک معمولا از چرم گوسفندی و بره ای به صورت عمده در تهیه انواع لباس همچون بارانی چرم استفاده می شود.  

 به عنوان مثال چرم ورنی از پوست گوساله ساخته می شود با این وجود کیفیت پایین تری نسبت به چرم گاو دارد. چرم جیر به عنوان چرم سبک ظاهری شبیه به مخمل دارد و از لایه زیرین پوست حیوان به دست می آید.

انواع بارانی

قبل از هر چیز باید بگوییم که برای تولید بارانی از انواع پارچه های ضد آب، پارچه های طبیعی و همچنین پارچه های مصنوعی استفاده می شود. در یک تعریف ساده از بارانی می توانیم بگوییم لباسی که در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است. البته معمولا پارچه های بارانی از چندین لایه تشکیل شده اند تا ضمن محافظت از بدن در برابر سرما، از دوام و مقاومت خوبی نیز در برابر هوای مرطوب و سرد برخوردار باشند.

پارچه های مناسب بارانی

در دوخت بارانی انواع پارچه از قبیل پارچه بارانی شمعی، پارچه بارانی چرم، پارچه بارانی گاباردین، پارچه بارانی پشت کتان، پارچه بارانی پشت پنبه و پارچه بارانی دورو مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل های مختلف بارانی

مدل های مختلف بارانی

امروزه بارانی در طرح و مدل های مختلفی به بازار پوشاک عرضه شده ست. بارانی ها براساس قد به بارانی بلند و بارانی کوتاه و براساس جنس به بارانی چرم طبیعی، بارانی چرم مصنوعی، پلی استر و شمعی دسته بندی شده اند. همچنین بارانی های با توجه به شکل و فرم ظاهری به با کلاه و بی کلاه تقسیم شده اند.

ست کردن انواع بارانی چرم با سایر لباس ها

بارانی چرم یکی از گزینه های عالی برای رقم زدن یک استایل پاییزی و منحصربه فرد است. اگر اندام شما لاغر یا چاق است و برای پوشیدن پالتو و کاپشن محدودیت دارید به این صورت که چاق و لاغر بودن اندام شما با پوشیدن این قبل لباس ها بیشتر به چشم می آید، پس بهتر است از بارانی استفاده کنید. با کمی خلاقیت و سلیقه می توانید انواع اکسسوری فصول سرد سال از قبیل دستکش چرم، شال گردن و کلاه را با بارانی چرم خود ست کنید. البته با ست نمودن شلوار جین فیت و نیم بوت جیر به همراه بارانی چرم می توانید استایل خود را فوق العاده نمایید.

سعی کنید از بارانی هایی با رنگ های تیره برای استایل های پاییزی و زمستانی استفاده کنید چون دیرتر کثیف می شوند و همچنین شستشوی آنها راحت تر است. امروزه از انواع پارچه چرم مصنوعی و پارچه چرم طبیعی برای دوخت بارانی استفاده می شود. بنابراین انواع بارانی چرم زنانه و بارانی چرم مردانه تولید و به بازار پوشاک عرضه شده است.

بارانی چرم زنانه

بسیاری از بانوان از بارانی بلند چرم به عنوان مانتو استفاده می کنند. رنگ های زرشکی، قهوه ای و مشکی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. بانوان می توانند با توجه به سلیقه و سبک پوشش خود بارانی چرم را با نیم بوت، بوت و کفش پاشنه بلند ست کنند. با توجه به استایل مورد علاقه خود می توانید از کفش و کیف چرم نیز استفاده کنید. لازم به ذکر است که مدل کیف و کفش چرم را براساس استایل کژوال یا استایل رسمی خود انتخاب کنید.

محصولات چرم طبیعی از قیمت بالایی برخوردار هستند و همین امر موجب می شود که بسیاری از افراد از خرید آن صرفنظر کنند در حالی که در کنار قیمت بالای محصول بهتر است دوام و کیفیت بالای آن را در نظر بگیرید به نحوی که چندین سال می توانید از پوشاک چرم، کیف و کفش چرم استفاده کنید. البته نباید فراموش کرد که نحوه نگهداری و مراقبت از محصولات چرم بر میزان دوام و طول عمر چرم اثر می گذارد.

چرم به عنوان یک پوست حساس و آسیب پذیر نیازمند مراقبت است. فرقی ندارد کیف و کفش چرم باشد یا بارانی چرم، در هر صورت باید به اکسسوری چرم و پوشاک چرم توجه ویژه ای داشته باشید.

نحوه نگهداری از چرم

واکس زدن چرم

واکس زدن چرم باعث می شودتا سطح چرم مرطوب بماند. بهتراست بعد از واکس زدن چرم، سطح آن را با دستمال نخی تمیز کنید و سپس صبر کنید تا چرم خشک شود. بعد از واکس زدن پوشاک چرم فورا آن را نپوشید چون سطح مرطوب آن گردوخاک را به خود جذب میکند.

چرم طبیعی را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. تابش مستقیم نور باعث می شود تا چرم رنگ خود را از دست بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×