فرق پوشاک سوپر کرم با استوک و تاناکورا چیست؟

فرق پوشاک سوپر کرم با استوک و تاناکورا چیست؟

فرق پوشاک سوپر کرم با استوک و تاناکورا چیست؟ پوشاک سوپر کرم به چه نوع پوشاکی گفته می شود. تفاوات های پوشاک سوپر کرم با استوک و تاناکورا با هم چیست؟ با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون این موضوع و تفاوت اصطلاحات موجود در بازار پوشاک توضیحاتی ارائه می گردد.

با تعریفی از استوک و لباس استوک مقاله را آغاز می کنیم. استوک چیست؟ این روزها شاهد کاربرد فراوان واژه استوک در بازار پوشاک هستیم. البته از چندین سال قبل کالاهای استوک از قبیل لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی استوک به بازار ورود پیدا کرده اند و تقریبا افراد نسبت به این نوع محصولات شناخت کافی پیدا کرده اند.

تاناکورا چیست؟

تفاوت لباس استوک با تاناکورا

تاناکورا به کالاهای دست دوم و استفاده شده اطلاق می شود. کالاهای موجود در بازار تاناکورا تنها به لباس، کیف و کفش اختصاص ندارد بلکه در این بازار می توانیم انواع اسباب بازی کودکان و انواع اکسسوری از قبیل کمربند و عینک آفتابی را خریداری نماییم.

در طی چند سال اخیر پوشاک تاناکورا به عنوان یک کالای دست دوم بخش زیادی از بازارچه های مرزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اجناس بازار تاناکورا از قبیل لباس های تاناکورا معمولا از مرزهای شمال غربی و غربی کشور و همچنین برخی از کالاهای تاناکورایی از قسمت های جنوب شرقی کشور وارد می شود. کشورهای صادر کننده پوشاک تاناکورا معمولا شامل کشور آلمان، نروژ، سوئد، دانمارک و کانادا می باشد.

تاریخچه تاناکورا

لباس استوک زنانه
لباس استوک زنانه

تاریخچه تاناکورا یا پوشاک دست دوم به قرن ۱۴ میلادی برمی گردد. زمانی که حد فاصل بین قرون وسطی و رنسانس فقر شیوع پیدا کرد. مردم برای تأمین لباس و پوشاک مورد نیاز خود کاملا عاجز بودند و این در حالی بود که فقط طبقه اشراف قادر به پوشیدن لباس های گران قیمت و فاخر بودند. با وجود این مشکلات، اروپاییان به فکر عرضه لباس های کهنه و دست دوم به طبقات پایین جامعه افتادند. همین موضوع باعث پیدایش تاناکورا و پوشاک تاناکورا شد.

کالاهای موجود در بازارهای تاناکورا

البته امروزه در بازارهای تاناکورا علاوه بر کالا و پوشاک دست دوم، انواع کالاهای استوک و اروجینال نیز موجود است. به طوری که در میان اجناس تاناکورا با اجناس نو و باکیفیت نیز روبه رو می شوید. لباس های تاناکورا معمولا مورد استفاده قرار گرفته اند به طوری که در اثر پوشیدن و شستشو دچار تغییر رنگ و زدگی یا پارگی در بافت لباس هستند.

ویژگی لباس های تاناکورا

بنابراین در برخی اوقات با لباس هایی مواجه می شوید که به دلیل کهنه و پوسیده بودن از خرید آن ها صرفنظر می کنید. البته پوشاک تاناکورا به صورت کیلویی و در حجم بالا خریداری می شود. این نوع پوشاک به صورت فله ای به عمده فروشان بخش پوشاک تاناکورا عرضه می شود.

نحوه قیمت گذاری پوشاک تاناکورا

البته در بازار تاناکورای خرده فروشی، اجناسی که به صورت فله خریداری شده اند به صورت تکی مورد بررسی قرار می گیرند تا از نظر کیفیت و برند دسته بندی شوند. بنابراین با توجه به کیفیت و برند بر روی پوشاک تاناکورا قیمت گذاری صورت می گیرد.

دلیل استفاده از پوشاک تاناکورا

پوشاک تاناکورا نسبت به پوشاک نو و تازه، ارزان قیمت است بنابراین این نوع پوشاک از طرف قشر متوسط به پایین جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بسیاری از افراد تمایل دارند که لباس های برند و مارک دار بپوشند در حالی که وضعیت بودجه آنها این امکان را فراهم نمی سازد.

بنابراین پوشاک تاناکورا بهترین گزینه برای این گروه از افراد به شمار می رود. مبدا پوشاک تاناکورا، معمولا کشورهای اروپایی می باشد بنابراین می توانیم دامنه متنوعی از انواع برندهای باکیفیت اروپایی را در البسه های تاناکورا مشاهده نماییم.

با این وجود بسیاری از افراد بخاطر بوی بد پوشاک تاناکورا از خرید آن منصرف می شوند. همچنین بسیاری از افراد پوشیدن این نوع لباس ها را از نظر بهداشتی صحیح نمی دانند و معتقد هستند که استفاده از لباس های تاناکورا احتمال ایجاد حساسیت های پوستی را افزایش می دهد.

استوک چیست؟

لباس استوک

لباس استوک به کالا و پوشاک ذخیره شده یا کالا و پوشاکی که در انبارها ذخیره شده است اطلاق می شود. در نظر داشته باشید که استوک تاناکورا نیست. همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم که تاناکورا یعنی وسایل و پوشاک دست دوم و مستعمل، در حالی که پوشاک استوک کاملا نو و تازه هستند ولی بنا به دلایلی در انبارها نگهداری می شوند.

دلیل پیدایش استوک

دلایل متعددی برای پیدایش پوشاک استوک وجود دارد که در ادامه مقاله به چند دلیل از آنها اشاره می کنیم.

عدم فروش پوشاک در فروشگاه های زنجیره ای پوشاک

در برخی مواقع پوشاک اروپایی آنطور که انتظار می رود در سطح فروشگاه های زنجیره ای پوشاک به فروش نمی رسد به طوری که حجم زیادی از آن در فروشگاه ها باقی می ماند.

بنابراین صاحبان کسب و کارها برای فروش لباس های باقی مانده در فروشگاه از روش هایی همچون ایجاد حراجی و ارائه تخفیف بر روی محصولات فروشگاه استفاده می کنند. با این وجود یکسری از لباس ها همچنان به فروش نمی رسند و به ناچار از سطح فروشگاه های پوشاک جمع آوری و در انبارها نگهداری می شوند.

بازه زمانی برای فروش

دلیل دوم به فروش نرفتن برخی از البسه های موجود در فروشگاه های پوشاک، تعیین یک بازه زمانی مشخص برای فروش است. به این صورت که صاحبان فروشگاه های پوشاک و برخی کمپانی های بزرگ پوشاک برای فروش محصولات خود یک بازه زمانی سه تا شش ماهه را مشخص می نمایند. برخی از اجناس در طی بازه زمانی مورد نظر به فروش نمی رسند و به ناچار به عنوان استوک مارک دار اروپایی در انبارها ذخیره می شوند.

لباس های مد روز

پوشاک سوپر کرم

برخی از اقشار جامعه علی الخصوص نوجوانان و جوانان تمایل دارند که استایل های خود را با مد روز و ترندهای موجود در صنعت پوشاک پیش ببرند. در کشورهای اروپایی همین موضوع باعث به فروش رفتن پوشاک و البسه های متناسب با مد روز می شود و در نهایت بخشی از پوشاک به عنوان استوک روانه انبارها می شود.

با این وجود پوشاک استوک انواع  لباس استوک مردانه، لباس استوک زنانه، لباس استوک ورزشی، لباس استوک بچگانه و اکسسوری استوک و کفش های مردانه،زنانه و بچه گانه را شامل میشود. پوشاک استوک از بهترین برندها (مانند : لیورجی، لوپیلو (Lupilu)، اچ اند ام H&M، اسمارا، کوبوس، کریویت، پریمارک و…) و بهترین تولیدکنندگان مشهور در جهان است. بنابراین برای افرادی که علاقمند به پوشیدن لباس های مارک دار اروپایی هستند، یک گزینه عالی به شمار می رود.

پوشاک کرم یا سوپر کرم

لباس سوپر کرم

یکی از پرمصرف ترین پوشاک در اقصی نقاط مختلف جهان، پوشاک کرم یا سوپر کرم است که به صورت عمده و در حجم بالا به کشورهای مختلف صادر می شود. کشور ایران یکی از بزرگترین وارد کننده های پوشاک سوپر کرم است. این نوع پوشاک به صورت تناژ و کیلویی وارد می شود.

سه کیفیت مختلف پوشاک ؛ پوشاک سوپر کرم با استوک و تاناکورا

پوشاک اروپایی با سه کیفیت مختلف ارائه می گردد: پوشاک سوپر کرم که از آن به عنوان پوشاک درجه یک نام برده می شود. این نوع پوشاک کاملا نو می باشد به طوری که دارای تگ و لیبل است.

پوشاک درجه دوم که نو هستند اما بدون تگ و لیبل می باشند. این نوع پوشاک قیمت مناسب تری نسبت به پوشاک درجه یک دارند. بنابراین تقاضا برای خرید این نوع پوشاک بسیار بیشتر است چون هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند و هم قیمت مناسب تری دارند.

پوشاک درجه سوم که از آن به عنوان پوشاک تاناکورا نام برده می شود و گاها دارای زدگی یا بوی شدید کهنگی هستند.

پوشاک سوپر کرم و پوشاک استوک از بهترین برندهای اروپایی خریداری می شوند، با این وجود انواع پوشاک جداسازی می شود به طوری که لباس های مردانه، لباس های زنانه، لباس های بچگانه و انواع لباس های ورزشی در بسته بندی های مختلف قرار می گیرند.

در این میان لباس هایی که دارای جزئی ترین زدگی یا لکه باشند جدا می شوند. بنابراین اجناس با توجه به نوع، سایز و کاربرد از هم جدا می شوند.

مجموعه پوشاک استوک و لوازم جانبی موجود در این حوزه شامل انواع لباس، کیف، کفش و کتونی، لوازم دوچرخه سواری، لوازم اسکی و انواع اکسسوری می باشد.

فروشگاه اینترنتی جی بوف

گروه عمده فروشی جی بوف فعالیت خود را از سال 1399 آغاز نموده است و انواع لباس اورجینال اروپایی سوپر کرم را با بهترین و مناسب ترین قیمت ها به مشتریان عرضه نموده است. در این مجموعه تنوع برندهای اروپایی و انواع لباس های مردانه، زنانه و بچگانه بسیار زیاد است بنابراین مشتریان حق انتخاب زیادی دارند. گروه جی بوف همواره سعی دارد تا بهترین و به روز ترین و باکیفیت ترین محصولات سوپر کرم را به مشتریان عرضه نماید.

برندهایی همچون برند اسمارا، برند لیورجی، برند اویاندا، برند لوپیلو، برند پپرتس، برند او وی اس، برند کریویت، کریویت پرو، برند اکسسوری، برند تاش، برند اس ال ایکس و… از جمه برندهایی هستند که در گروه بندی محصولات مجموعه جی بوف سوپر کرم قرار دارند.

[pwa-install-button]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×