تکنیک های بازاریابی و فروش لباس

تکنیک های بازاریابی و فروش لباس

تکنیک های بازاریابی و فروش لباس، یکی از ضروریات کسب و کارهای حوزه پوشاک به شمار می روند چون امروزه شکل سنتی کسب و کارها جوابگوی نیازهای اقشار مختلف جامعه نیست. افراد با حضور در شبکه های اجتماعی و دسترسی به تکنولوژی های روز همواره به دنبال راه اندازی شیوه های نوین و جدید از کسب و کارهای حوزه پوشاک هستند.

فروش لباس مثل سابق محبوبیت ندارد البته هنوز هستند افرادی که به روش های سنتی به فروش لباس و پوشاک و فعالیت در این حوزه مشغول هستند. با این وجود تعداد کثیری از صاحبان کسب و کارهای حوزه پوشاک همواره در تلاش هستند تا شیوه های بازاریابی و فروش لباس را با نیازهای جامعه و سلایق افراد تطبیق دهند.

در حال حاضر بازاریابی دیجیتال بهترین راه برای فروش لباس محسوب می شود. در این برنامه باید به شناسایی مشتریان و همچنین پیدا کردن محصولات مورد علاقه آنها بپردازید. صاحبان فروشگاه های لباس باید سعی کنند از محصولاتی برای عرضه به مشتریان استفاده کنند که در فروشگاه های سایر رقبا به ندرت پیدا می شود یا اصلا موجود نمی باشد.

معرفی تکنیک های بازاریابی و فروش لباس

شناخت مشتریان هدف

شناخت مشتریان هدف

شناخت مشتریان هدف یکی از مواردی است که باید در اولویت تکنیک های بازاریابی مورد توجه قرار گیرد چه بسا صاحبان کسب و کارهای پوشاک با شناسایی مشتریان خود می توانند بفهمند که آنها چه محصولاتی را برای خرید ترجیح می دهند و بیشتر دنبال چه سبک لباس هایی هستند.

همچنین صاحبان فروشگاه های پوشاک باید رده های سنی مشتریان خود را تفکیک نمایند به عنوان مثال یک فروشگاه به طور اختصاصی به عرضه پوشاک بچگانه از نوزادی تا سن ده و 12 سالگی می پردازد و در این میان همواره سعی دارد مدل های جدید روز و مورد پسند کودکان را در فروشگاه بچیند و آنها را در معرض دید مشتری قرار دهد.

یا در یک فروشگاه بزرگ پوشاک فقط لباس های زنانه و مدل های رسمی، مجلسی و نیمه رسمی عرضه می گردد بنابراین با شناخت سلایق و نوع استایل های مورد پسند مشتریان، می توانند بهترین مدل پوشاک را برای فروش عرضه کنند طوری که با نظر و سلیقه مشتریان همخوانی داشته باشد. ضمنا می توانند تبلیغات فروشگاه خود را به محصولاتی منحصر نمایند که در مرکز توجه مشتریان است و نسبت به سایر محصولات از فروش خوبی برخوردار است.

بنابراین با وجود همه این توضیحات نتیجه می گیریم که شناخت جامعه هدف یکی از تکنیک های بازاریابی به شمار می رود که در دراز مدت اثرات مثبت خود را روی فروش محصولات و جذب مشتری نشان می دهد.

قیمت گذاری صحیح را جدی بگیرید

برای قیمت گذاری محصولات فروشگاه خود می توانید به قیمت های همان محصولات مشابه در سایر فروشگاه ها رجوع نمایید یعنی با مقایسه نحوه قیمت گذاری فروشگاه های رقیب، یک طیف قیمت گذاری به دست بیاورید و طبق آن محصولات خود را به فروش برسانید. ضمن اینکه نباید به نحوه قیمت گذاری محصولات بی توجه باشید بلکه باید از روش های نوین و متفاوت فروش نیز استفاده نمایید. روش هایی که فروشگاه شما را خاص جلوه دهد.

از ابزارهای تبلیغاتی کمک بگیرید

از ابزارهای تبلیغاتی کمک بگیرید

چرا صاحبان کسب و کارها تبلیغات را به عنوان یک روش مؤثر بازاریابی پذیرفته اند و همواره از آن برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند؟ به وسیله تبلیغات، نام فروشگاه و نوع محصولات و نحوه ارائه خدمات کسب و کار خود را معرفی کنید.

در تبلیغات باید از شعارهای مناسب استفاده شود همچنین باید از ابزارهای تبلیغاتی به نحو احسن و برای به تصویر کشیدن فروشگاه لباس بهره بگیرید. تبلیغات خاص و منحصر به فرد ماندگاری بیشتری در اذهان عمومی دارد. استفاده از وب سایت و راه اندازی آن به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی، درجهت معرفی و عرضه های لباس های فروشگاه کاربرد دارد. وب سایت فروشگاه شما یک ویترین خاص و ویژه است که علاوه بر به تصویر کشیدن محصولات، فروشگاه شما را به بازار هدف معرفی و آن را نسبت به سایر رقبا متفاوت نشان می دهد.

در وب سایت فروشگاه خود، از تصاویر واقعی محصولات استفاده کنید. مشتریان دوست دارند فروشندگان پوشاک با آنها صادق باشند و مشخصات و ویژگی های پوشاک و البسه را کامل و واضح در سایت درج نمایند. بنابراین می توانید از یک عکاس حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید. به تصویر کشیدن کیفیت لباس، درج سایز، رنگ و مدل های متنوع و قیمت از جمله مواردی است که مشتریان در وب سایت فروشگاه شما به دنبال آن ها می گردند.

می توانید برای متفاوت بودن تصاویر پوشاک و البسه فروشگاه خود از مانکن استفاده کنید. به این صورت مشتریان می توانند به خوش استایل بودن لباس، تن خور مناسب و نحوه ست کردن آن با سایر لباس ها دسترسی داشته باشند و اطلاعاتی کسب نمایند. با به کار بردن این نکات ساده می توانید در جذب مشتری و افزایش فروش محصولات فروشگاهتان از طریق وب سایت، موفق باشید. در حال حاضر، خرید اینترنتی پوشاک طرفداران زیادی پیدا کرده است و هر روز بر محبوبیت این شیوه نوین خرید افزوده می شود.

اعلام تخفیفات و ارائه کوپن ها

همه ما در پیرامون خود بارها شاهد اعلام تخفیفات و عرضه کوپن ها از سوی فروشگاه های مختلف همچون فروشگاه پوشاک، فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه مواد غذایی و… بوده ایم. این تبلیغات اغلب از سوی رسانه های جمعی، شبکه های اجتماعی و همچنین توزیع تراکت و نصب بنر در اقصی نقاط مختلف سطح شهر و کشور صورت می گیرد. صاحبان کسب و کارها برای اینکه عرضه این تخفیفات را بسیار ویژه و خاص جلوه دهند از روزهای خاص، اعیاد و جشن های عمومی برای اعلام این تخفیفات استفاده می کنند.

البته نباید فراموش کنید که بهتر است تایم تخفیفات در یک برهه زمانی کوتاه باشد تا خرید محصول در این برهه زمانی کوتاه برای مشتری جذب کننده و در عین حال زودگذر به نظر برسد. به عبارت دیگر، فرصتی که شما به مشتریان هدف داده اید یک فرصت طلایی محسوب می شود چون آنها می توانند در یک مقطع زمانی کوتاه از تخفیفات ویژه محصولات فروشگاه استفاده کنند و خرید به صرفه ای را برای خود رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×