برند چیبو tchibo

برند چیبو tchibo

برند چیبو tchibo از تاریخچه ای خواندنی و جذاب برخوردار است. سرگذشت این برند مملو از فراز و نشیب های تلخ و شیرین است، اما در کنار این اتفاقات کمپانی چیبو همواره تلاش کرد تا دامنه فعالیت های خود را به خارج از مرزهای کشور آلمان گسترش و توسعه دهد تا جایی که در سطح جهانی به عنوان برندی محبوب و معروف معرفی شود. البته تمام فعالیت های بی وقفه این برند باعث ورود آن به حوزه های مختلف و تولید و عرضه محصولات متنوع شد.

تاریخچه برند چیبو tchibo

برند چیبو tchibo_ تاریخچه

این برند آلمانی توسط مکس هرتز و کارل تچیلینگاریان در سال 1949 تأسیس شد. برند چیبو tchibo فعالیت خود را با فروش و ارسال قهوه به مشتریان استارت زد. این کمپانی در ارسال قهوه به مشتریانش دست به ابتکار زد به این صورت که برای ارسال قهوه roast به ارسال نامه روی آورد. همچنین این کمپانی به مشتریان خود حق انتخاب داد به طوری که مشتریان می توانستند قهوه خود را در بسته هایی مانند چای کیسه ای یا در بسته های حلبی سفارش دهند. قهوه Moccaجزو پرفروش ترین محصولات برند چیبو به شمار می رود.

 tchibo_brand

اصطلاح tchibo از کلمات Tchiling (نام محل) و  Bohne (به معنی حبوبات) گرفته شده است. با این وجود برند چیبو شهرت و معروفیت خود را مدیون قهوه گلد_موکا بود. ترکیب فوق العاده این قهوه تا آن زمان بی نظیر بود چون در این ترکیب نه قهوه به چشم می خورد.

این برند با ابتکاراتی که در فروش قهوه و ترکیبات آن به وجود آورد توانست در جایگاه برتر جهانی قرار گیرد. اما این تمام ماجرای برند چیبو و قهوه های خوش طعم و خوشرنگش نبود. این برند نه تنها به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قهوه در جهان شناخته شده است بلکه به یکی از موفق ترین فروشگاه های خرده فروشی لباس و پوشاک بزرگسالان و کودکان تبدیل شده است.

استراتژی های برند چیبو tchibo

امروزه از برند چیبو tchibo در صنعت قهوه به عنوان یک برند موفق نام برده می شود. یکی از استراتژیهای برند چیبو tchibo دایر کردن فروشگاه های متعدد با محصولات متنوع در اقصی نقاط جهان بود. همچنین برند چیبو tchibo در حوزه پوشاک با لباس های خاص، مدرن و امروزی وارد بازار رقابت شد. این برند خانوادگی در سال 2008 موفق به راه اندازی مغازه الکترونیکی خود شد. امروزه دفتر مرکزی این کسب و کارخانوادگی در هامبورگ آلمان قرار دارد.

فعالیت های برند چیبو tchibo

در ادامه مطلب به فعالیت های مختلف برند چیبو tchibo در حوزه پوشاک، تکنولوژی و هنر و همچنین خدماتی که ارائه می دهد، می پردازیم.

مجله چیبو با ورود خود، به یک سرگرمی متفاوت و جذاب برای مردم تبدیل شد. در صفحات این مجله از داستان های جذاب و هیجان انگیز تا دستور پخت غذاهای خوشمزه و معرفی لباس های مد روز به چشم می خورد. در سال 1953 کمپانی چیبو اعلام کرد که مردم می توانند قهوه مورد نظر خود را مستقیما از کارخانه خریداری نمایند. در سال 1965 این کمپانی تعدادی نانوایی و شیرینی فروشی را دایر کرد.

برند چیبو tchibo و بازی های ویدیویی

در سال 1986 ، کمپانی چیبو وارد بازار کنسول های بازی های ویدئویی شد. این برند کنسول بازی ویدیویی خانگی Tele-Fever را منتشر کرد، اما فقط تعداد بسیار کمی از آن فروخته شد. در نهایت چیبو (Tchibo) این سهام را در سال 2002 به مبلغ 5.2 میلیارد یورو به Imperial Tobacco فروخت.

چیبو (Tchibo) رقیب خود یعنی Eduscho را در سال 1997 خریداری کرد. همین امر موجب شد که برند چیبو با تصاحب 20 درصد از بازار آلمان، رقبای خود را پشت سر بگذارد و نبض بازار را به دست گیرد. در سال 2004 کمپانی چیبو وارد بازار گوشی های هوشمند شد. با گذشت زمان این برند بر دامنه فعالیت های خود افزود تا جایی که در کشورهایی مانند سوئیس ، هلند ، اتریش ، مجارستان ، لهستان ، اسلواکی ، جمهوری چک و ترکیه شعبه های خود را راه اندازی و افتتاح نمود.

فروشگاه های برند چیبو tchibo

برند چیبو با بیش از 1000 فروشگاه در اقصی نقاط جهان به یکی از بزرگترین زنجیره های خرده فروشی آلمان تبدیل شد. امروزه قهوه چیبو به صورت آنلاین به فروش می رسد و در کشورهای مختلف دنیا پذیرای قهوه ناب و متفاوت کمپانی چیبو هستند.

کمپانی چیبو مبادرت به ایجاد نمایندگی چیبو و فروشگاه هایی د رایالات متحده، انگلیس و بریتانیا کرد ولی بعد از مدتی بخاطر بروز مشکلاتی مجبور به تعطیلی این فروشگاه ها شد. به طور مثال در سال 2008 این کمپانی مجبور به بستن فروشگاه های خود در بریتانیا شد. البته شرایط اقتصادی نامساعد باعث برچیده شدن سوپرمارکت ها و نمایندگی های چیبو شد.

محصولات برند چیبو

با تمام این توضیحاتی که پیرامون فعالیت های کمپانی چیبو ارائه شد باید بگوییم که محصولات  این برند انواع لباس و پوشاک ، مبلمان ، وسایل خانگی ، لوازم الکترونیکی و لوازم برقی را پوشش می دهد.

برند چیبو متعلق به چه سازمان یا شرکتی است؟

شاید برای اکثر افراد این سوال پیش آمده باشد که کمپانی چیبو متعلق به کجا و دارای چه ساختاری است؟ چیبو (Tchibo) متعلق به Maxingvest AG است که در سال 2007 نام خود را به Tchibo Holding AG تغییر داد. Maxingvest AG بزرگترین سهامدار شرکت فهرست بندی شده Beiersdorf است.

این برند همواره خود را متعهد و پایبند به حفاظت از محیط زیست می داند بنابراین در سال 2014 به عنوان سومین خرده فروش پنبه ارگانیک معرفی شد. لوگوی آبی رنگ این برند علاوه بر نماد تجاری این کمپانی، بیانگر ضمانت اصل بودن محصولات چیبو است.  

مهر کیفیت TCM

این علامت اختصاری به عنوان مهر کیفیت این برند معرفی شده است. تمام محصولات چیبو در هر حوزه ای که طراحی و تولید شده باشند دارای این مهر کیفیت هستند.

این برند برای اینکه حضور خود را در عرصه پوشاک و مد ثابت نماید به همکاری با طراحان مشهور و خلاق روی آورد. پوشاک مردانه، پوشاک زنانه و پوشاک بچگانه در گروه بندی تولیدات این برند قرار گرفته است. این برند برای هر قشر از افراد جامعه، لباس و پوشاک مورد نیاز را تولید و روانه بازار نموده است. دلیل استراتژی ها و ابتکاراتی که این برند به خرج داد این بود که همواره طرفداران خود را در اقصی نقاط جهان شگفت زده نماید و دوام و بقای این کمپانی را تضمین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×