برند سی اند ای_محصولات بازیافتی

برند سی اند ای_محصولات بازیافتی

برند سی اند ای به عنوان یک برند جهانی در حوزه پوشاک و لباس بازیافتی فعالیت دارد. یکی از موارد مثبت فعالیت های برند “سی اند ای” این است که در تولید محصولات خود از مواد سازگار با محیط زیست استفاده می کند.

با  جی بوف همراه باشید، در این مقاله در مورد برند سی اند ای و  پیشرفت های آن در دنیای مدرن توضیحاتی ارائه می نماییم.

C & A ؛ بزرگترین مصرف کننده پنبه در جهان

“سی اند ای” یکی از بزرگترین مصرف کنندگان پنبه ارگانیک در جهان است. حوزه فعالیت این برند تا جایی توسعه پیدا کرده است که در 21 کشور جهان به عنوان یک برند تجاری خرده فروشی مشغول به فعالیت است.

تاریخچه پیدایش برند “سی اند ای”

این برند در سال 1841 تأسیس شد. سی اند ای را برادران Clemens  و  August Brenninkmeijer پایه گذاری کردند. این شرکت با تولید و فروش لباس در کشور بلژیک در سال 1989 به شهرت جهانی دست یافت. اما دلیل موفقیت و شهرت این برند استفاده از بهترین مواد اولیه برای تولید پارچه بود. همچنین یکی از دلایل شهرت فروشگاه های سی اند ای به سبب ارائه کالا با قیمت مناسب و ارزان می باشد. این برند امروزه در کنار برندهایی همچون برند  ZARA و H&M در  سطح جهانی شناخته شده و کاملا مطرح است.

برند سی اند ای دارای چند زیرمجموعه است

این برند دارای زیرمجموعه های متنوعی همچون  Canda,Palomino,Yessica و … است. همچنین برند سی اند ای در کشورهای هلند ، کانادا ، بلژیک، استرالیا ، چین ، سوئد ، ترکیه ، آلمان ، فرانسه ، پاکستان، دانمارک ، روسیه و اسلواکی دارای نمایندگی های رسمی می باشد.

محصولات بازیافتی در چرخه تولید

برند “سی اند ای” به عنوان یک برند فعال در حوزه لباس های بازیافتی مبادرت به تولید جین قابل بازیافت و انواع پارچه های بازیافتی نموده است. به طوری که این برند اولین جین قابل بازیافت در دنیا را تولید کرده است. جالب اینجاست که روش ساخت این جین از نظر اقتصادی و اجتماعی کاملا مورد تأیید قرار گرفته است به گونه ای که به آن در سطح طلایی گواهی Cradle to Cradle اعطا شده است.اما  Cradle to Cradle چیست؟ این گواهی، عملی ترین استاندارد برای طراحی و ساخت محصولاتی است که آینده ای سالم، عادلانه و پایدار  را رقم می زند.

دست یابی به پنبه 100 % یکی از اهداف برند C & A است. مطمئنا استفاده از پنبه خالص و ارگانیک برای حفظ محیط کره زمین از آلودگی، بهتر و مقبول تر است.

دست یابی به پنبه خالص و ارگانیک

یکی از اهداف این برند دست یابی به پنبه صد در صد ارگانیک است، چرا که به اعتقاد این برند دستیابی به این تکنولوژی باعث تغییرات کاربردی در چرخه بازیافت می شود و همچنین با کاربرد پنبه خالص می توان به صنعت مد پایدار دست یافت. یکی از دلایل تأکید این برند به تولید پنبه سفید یا پنبه 100% این است که محصولاتی که از پنبه ارگانیک تولید می شوند در چرخه بازیافت قابلیت تبدیل شدن به کمپوست یا کود ارگانیک را دارند.

پنبه ارگانیک همانطور که از نامش پیداست به روش کاملا ارگانیک پرورش داده می شود بنابراین برند سی اند ای همواره در تلاش برای خرید این نوع پنبه در سطح جهانی است. تمایل بسیاری از کشورهای مختلف و تولیدکنندگان پوشاک جهان به استفاده از پنبه ارگانیک در فرایند تولید به دلیل حفاظت از محیط زیست می باشد.

همچنین افراد با پوشیدن لباس هایی از پنبه خالص در معرض خطر بیماری های پوستی و انواع حساسیت ها قرار نمی گیرند. امروزه ورود محصولات ارگانیک به صنعت مد نه تنها یک اتفاق خوشایند محسوب می شود بلکه نوید دهنده تولید پوشاک ارگانیک در سطح جهانی می باشد. پنبه ارگانیک بخاطر پایداری می تواند جایگزین مناسبی برای پنبه معمولی باشد. اما با این وجود هنوز برای تولید و دسترسی به پنبه کاملا ارگانیک به زمان نیاز است. پنبه ارگانیک کاملا سبک و قابل تنفس است بنابراین جایگزینی پایدار برای پنبه معمولی محسوب می شود. با این وجود پنبه بازیافتی می تواند جایگزین پایدارتری برای پنبه معمولی و پنبه ارگانیک باشد.

اهداف برند “سی اند ای”

برند سی اندی ای-

یکی از اهداف درخشان این برند استفاده از پنبه 100% در تمام محصولاتش، تا پایان سال 2021 است. البته در حال حاضر نیز حدود نیمی از پنبه های مورد استفاده در کارخانه های پوشاک اروپایی، پنبه زیستی یا همان پنبه ارگانیک است، به طور مثال برخی از خطوط تولید لباس های زیر و لباس خواب بچه ها روی Bio Cotton متمرکز هستند.

استاندارد جهانی نساجی(GOTS)

پوشاک و البسه برند “سی اند ای” با کیفیت عالی و دوام و ماندگاری بالا شناخته شده اند. جالب اینجاست که تمام پنبه های زیستی مورد استفاده این برند توسط استاندارد جهانی نساجی(GOTS) تأیید شده اند.

معنی  (GOTS) بر روی محصولات “سی اند ای” این است که استاندارد جهانی نساجی بر کل زنجیره تأمین از منبع تا محصول نهایی نظارت کرده و محصول کاملا مورد تأیید می باشد.

فرصت خرید محصولات سی اند ای برای همه

کمپانی “سی اند ای” معتقد است که همه باید فرصت خرید محصولی که از پنبه ارگانیک است، را داشته باشند. بنابراین این کمپانی در نظر دارد که قیمت محصولات پنبه ارگانیک خود را طوری وضع نماید که همه مردم قادر به خریدآن باشند، به طوری که این خرید برای افراد یک خرید مقرون به صرفه باشد.

اقتصاد دایره ای

در نظام اقتصادی امروز، اصطلاح اقتصاد مدور یا دایره ای یا همان اقتصاد چرخشی به بخش صنعت پوشاک و مد نیز راه پیدا کرده است. همچنان که برندهای معتبر و مطرح جهانی در صدد هستند تا با استفاده از این رویکرد تحولی اساسی و اصولی در بازیافت پوشاک به وجود آورند. در این میان برند سی اند ای نیز بازیافت کامل محصول یا بخشی از آن و ورود مجدد آن به چرخه تولید را لحاظ نموده است. این برند سعی دارد که تولید محصولات خود را بر پایه اقتصاد چرخشی بنا نماید. اقتصاد مدور بر اصولی همچون حذف ضایعات، انعطاف پذیری از طریق تنوع سازی کالاها و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تأکید دارد.

محصولات C & A

کمپانی  C & A محصولات نوآورانه خود را با رعایت اصول اقتصاد دایره ای طراحی کرده است، به طوری که استفاده از مواد ایمن، احترام به طبیعت و حرکت به سمت مواد تجدیدپذیر در راستای فعالیت های این برند قرار دارد. همچنین یکی از استراتژی های هدفمند سی اند ای ایجاد مواد جدید است، به گونه ای که از مواد بازیافتی مانند بطری های پلاستیکی،  پلی استر ساخته می شود. به بیان دیگر، این همان چیزی است که بر پایه آن اقتصاد دایره ای شکل گرفته است.

“ما آن را پس می گیریم”

این شعار کمپانی “سی اند ای” است و به این معنی است که از اشخاص می خواهد که اگر قصد دور ریختن لباس های خود را دارند بهتر است که دست نگه دارند چون این کمپانی از همه می خواهد که لباس ها را به او برگردانند.

البته شعار  “ما آن را پس می گیریم” تنها یک شعار نبود چرا که این برند به شعار خود جامعه عمل پوشاند. به طوری که در بیش از 500 فروشگاه از 7 کشور اروپایی و همچنین بصورت آنلاین در آلمان و فرانسه اقدام به پس گیری پارچه های قدیمی نمود.

این برنامه به طور رسمی از 2018 به مرحله اجرا درآمد و 3.053.637 کیلوگرم منسوجات قدیمی یعنی حدود 727 کامیون پر از لباس های کهنه و قدیمی جمع آوری شد.

با این اوصاف مطمئنا کمپانی سی اند ای راه سخت و در عین حال جسورانه ای را در پیش گرفته است. در حال حاضر دفاتر این کمپانی در شهرهای دوسلدروف و بروکسل قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×