لباس مناسب بارداری چه لباسی است؟

لباس مناسب بارداری چه لباسی است؟

لباس مناسب بارداری؛ بارداری یک نقطه عطف بزرگ است – شما به عنوان یک زن باردار زندگی جدیدی را به این دنیا وارد خواهید کرد. زنان باردار تمام تلاش خود را انجام می دهند تا از راحتی و مراقبت از بچه های کوچک خود اطمینان حاصل کنند. اما بیشتر اوقات، مادران فراموش می کنند که آنها نیز باید مراقب باشند و احساس راحتی کنند.

اگر باردار هستید، راحتی باید در بالای لیست باشد زیرا بدن و همچنین ذهن شما برای یک بارداری سالم به آن نیاز دارند. پوشیدن لباس مناسب در دوران بارداری یک چیز لوکس نیست، بلکه یک ضرورت است زیرا باعث آرامش شما در هنگام رشد جنین می شود. بنابراین، در دوران بارداری چه لباسی باید بپوشید؟ این مقاله باید به شما کمک کند کمد لباس بارداری خود را سر و سامان دهید. بیایید با این موضوع شروع کنیم که چرا زنان باردار به لباس راحتی نیاز دارند.

چرا زنان باردار باید لباس راحتی بپوشند

آیا لباس می تواند در سلامتی شما در دوران بارداری تأثیر بگذارد؟ در اینجا برخی از دلایل اینکه چرا باید در دوران بارداری لباس راحتی بپوشید آورده شده است:

  • بدن شما در دوران بارداری به شدت تغییر می کند. بنابراین، شما باید لباسی بپوشید که نه فقط راحت باشد، بلکه برای بدن در حال رشد شما نیز مناسب باشد.
  • در دوران بارداری، بدن شما به دلیل تغییرات شدید هورمونی که معمولاً منجر به حساسیت پوست می شود، در حالت آماده باش است و همین موضوع بدن شما را مستعد حساسیت پوستی می کند. اگر می خواهید از هر نوع تحریک پوستی جلوگیری کنید، پوشیدن لباس ساخته شده از پارچه مناسب ضروری است.
  • سه ماهه اول بارداری برای بیشتر خانم ها مترادف با حالت تهوع و استفراغ است. پوشیدن لباس ناراحت کننده عاقلانه ترین تصمیم نیست، زیرا فقط احساس بدتری به شما دست می دهد. لباس های تنگ می توانند باعث سوزش معده و سوهاضمه شوند که به نوبه خود باعث حالت تهوع و استفراغ می شوند.
  • گذراندن نه ماه بارداری به این معنی است که فصول مختلفی را نیز پشت سر خواهید گذاشت. بسیاری از زنان باردار تابستان ها را خیلی گرم و زمستان ها را خیلی سرد می دانند. پوشیدن لباس های نخی در طول تابستان می تواند شما را خنک کند زیرا پارچه عرق را جذب می کند. از طرف دیگر، لباس های پشمی می تواند شما را در زمستان گرم نگه دارد.
  • وضعیت خواب در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه آخر تغییر می کند. لباس های گشاد، نرم و راحت، به ویژه لباس خواب به شما کمک می کند خواب راحتی داشته باشید و بدن خود را برای زایمان آماده کنید.

اکنون می دانید که باید روی لباس های گشاد ، نرم و راحت تمرکز کنید. اما، دقیقاً چه چیزی می توانید بپوشید و چگونه باید لباس خود را انتخاب کنید؟
بخوان تا بیشتر بدانی.

لباس مناسب بارداری؛ چه نوع لباسی را باید در دوران بارداری بپوشید

لباس مناسب بارداری؛ چه نوع لباسی را باید در دوران بارداری بپوشید

بارداری می تواند مانع بیانیه مد شما شود، به ویژه هنگامی که شلوار جین و تاپ های مورد علاقه شما مناسب شما نیستند. با این حال، همه امیدها از بین نمی رود، زیرا شما هنوز هم می توانید مانند یک فرد با کلاس به نظر برسید و همچنین راحت باشید.
نکاتی که در زیر آورده شده میتواند بهترین راهنما شما برای دوران بارداری باشد.

1.پنبه بهترین دوست شماست. لباس های نخی بپوشید که گشاد و قابل تنفس باشد. پنبه به جذب عرق کمک می کند و شما را خنک نگه می دارد. پنبه همچنین مناسب پوست است و از ایجاد جوش های پوستی جلوگیری می کند.

2.به سراغ شلوارها یا دامن هایی بروید که می توانند با بند بسته شوند، در مقایسه با آنهایی که کمربند یا زیپ دارند. به این ترتیب می توانید متناسب با راحتی خود دور کمر را تنظیم کنید. بستن بندهای کششی نیز آسان است و بسیار راحت است و پوست شما رو اذیت نمی کند.

3.لباسی بپوشید که به اندازه کافی از شکم در حال رشد شما پشتیبانی کند. شما می توانید از شلوار های حاملگی استفاده کنید که از ناصافی کودک پشتیبانی می کند.

4.با بارداری، اندازه کمر و پستان شما افزایش می یابد. بنابراین، باطن قدیمی خود را کنار بگذارید و موارد جدیدی را که به طور مناسب متناسب هستند، تهیه کنید. ممکن است بخواهید روی سوتین های پرستاری با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید که پس از زایمان نیز مفید خواهد بود. همچنین از پوشیدن سوتین زیر سیم یا بالشتک خودداری کنید، زیرا این امر می تواند گردش خون را مهار کند و در بعضی موارد باعث ایجاد توده هایی به دلیل احتباس مایعات شود.

5.شلوارهای جین مخصوص بارداری فقط مرسوم به مد روز و با کلاس نیستند. آنها بسیار راحت هستند روی اینها سرمایه گذاری کنید و آنها را با تاپ یا تونیک ها بپوشید که بسیار شیک است.

6.می توانید لباس های کشی بپوشید، اما مطمئن شوید که آنها خیلی تنگ نیستند.

7.لباس هایی را انتخاب کنید و بخرید که در هنگانم رفتن به دستشویی بسیار راحت باشند. دامن ها و لگ های حاملگی بسیار مفید به نظر می رسند زیرا زندگی شما را در دوران بارداری آسان می کنند.

8.از پارچه های غیر طبیعی مانند مواد مصنوعی، الاستین ، نوعی پارچه ابریشمی و ژورژت خودداری کنید. هورمون های شما بیش از حد زیاد می شوند، به همین دلیل بیش از حد عرق خواهید کرد. استفاده از این مواد باعث بدتر شدن آن می شود.

9.در دوران بارداری لباس تمیز بپوشید.

10.لباس های ماکسی ، پیراهن های گشاد ، لباس های مجلسی، لباس های تونی و پارچه های بسته بندی چند انتخاب مناسب هستند زیرا پوشیدن آنها راحت است. به دنبال لباس های گشاد برای پوشیدن در دوران بارداری باشید.

مواردی که باید هنگام انتخاب لباس بارداری به خاطر بسپارید

مواردی که باید هنگام انتخاب لباس بارداری به خاطر بسپارید
  • در مرحله اول، همانطور که در بالا ذکر شد، خط کمر شما در طی چند ماه در دوران بارداری رشد می کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که لباسی خریداری می کنید که متناسب با فرم فعلی بدن نیست. همیشه در پارچه های سبک سراغ لباس گشاد بروید. لباس های گشاد و راحت در گروه لباس مناسب بارداری قرار دارند.
  • شما باید بدانید که در طول تابستان چه لباسی بپوشید. هوای گرم و عدم تعادل شدید هورمونی باعث تعریق زیاد خواهد شد. به همین دلیل سرمایه گذاری در لباس های نخی رنگ روشن ضروری است. تابستان اصلاً وقت لباس های با جنس های عجیب و غریب و مصنوعی نیست زیرا باعث تعریق بیشتر شما می شود. اطمینان حاصل کنید که لباس های شما پولک سنگین ندارد یا روی آنها گلدوزی های سنگینی انجام نگرفته مگر اینکه کاملاً مجبور شوید از چنین لباسی در موارد خاص استفاده کنید.
  • در زمستان ها برای گرم نگه داشتن خود از پشم استفاده کنید. بدن شما در دوران بارداری حساس است و شما هم از خود و هم از فرزندتان مراقبت می کنید. کاهش سطح جیوه می تواند منجر به سرماخوردگی یا حتی آنفولانزا در دوران بارداری شود. بنابراین، روی لباس های پشمی، جوراب و دستکش نرم سرمایه گذاری کنید تا خود را گرم نگه دارید.
  • نکته دیگری که باید هنگام خرید لباس بارداری به خاطر داشته باشید بودجه شماست. می توانید صرفه جویی کنید و از فروشگاه جی بوف خرید کنید و اطمینان حاصل کنید که فروشگاه جی بوف از بهترین کیفیت و بهترین جنس های لباس برخوردار است.
  • لباس هایی بپوشید که به دلیل تهوع و تعریق صبحگاهی می توان آنها را شست و شو داد، زیرا در کمترین زمان کثیف می شوند.

بارداری فقط مربوط به کودک شما نیست. این در مورد شما نیز صدق می کند. پس اولین قدم برای مراقبت از کودک خود مراقبت از خودتان است. پوشیدن لباس مناسب باعث آرامش و شادی شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×