خرید لباس کودک؛نکاتی که باید هنگام خرید در نظر بگیرد

خرید لباس کودک؛نکاتی که باید هنگام خرید در نظر بگیرد

خرید لباس کودک هنوز دغدغه بسیاری از والدین است. با وجود بسیاری از سبک ها، مارک ها و پارچه های لباس کودک در بازار، انتخاب یک لباس مناسب برای نوزاد پسر یا دختر ممکن است بسیار طاقت فرسا و سخت باشد. شما شروع می کنید به گرفتن راهنمایی و مشورت کردن با والدین دیگر​​، همسایگان، دوستان دانشگاه و… در نهایت سردرگم تر می شوید.

برای لذت بخش شدن خرید لباس کودک، 6 مورد از مهمترین فاکتورهایی که هنگام خرید لباس کودک باید در نظر گرفت را ذکر کرده ایم تا دیگر نگران خرید لباس های نوزاد خود نباشید.

1. جنس لباس

تصور کنید یک کودک کوچک ناز به خانواده شما پیوسته است. اولین واکنش شما این است که بخواهید دختر دلبند یا پسر عزیز خود را با لباسهای خوش بو، مرسوم، مد روز، روشن و گاهی گران قیمت بپوشانید. با این حال، مواردی وجود دارد که در این هنگام باید به آن ها توجه کنید، برخی از نوزادان شروع به گریه و احساس ناراحتی می کنند چون تحریکات پوستی که بر اثر لباس ایجاد شده است برای کودک بسیار ناخوشایند می باشد.

نوزادان، به ویژه نوزادان تازه متولد شده، پوست بسیار حساسی دارند. بنابراین، هنگام خرید لباس کودک، بیشتر والدین ترجیح می دهند تکه های پنبه را انتخاب کنند. با این وجود گزینه های دیگری مانند پارچه های پایه سویا نیز وجود دارد که پایدار (نسبت به محیط) و صاف ابریشمی (نسبت به نوزادان) است که برای لباس کودک مناسب است. بنابراین توصیه ما این است که پارچه هایی مانند پنبه (به خصوص پنبه ارگانیک)، آزلون سویا و ریون از بامبو را در نظر بگیرید. این پارچه ها از طبیعت یا از منابع طبیعی گرفته شده اند و خواص خوبی برای ایجاد تناسب مناسب برای لباس کودک دارند. از رنگهای روشن پرهیز کنید زیرا ممکن است حاوی مواد فلورسنت باشند.

لباس کودک ساخته شده از موادی مانند نایلون و پلی استر به دلیل عدم توانایی در جذب رطوبت و تنظیم دمای بدن نوزادان، ممکن است باعث حساسیت و ناراحتی پوست شود ، بنابراین باید از خرید آنها اجتناب شود.

2. ایمنی

هنگام خرید لباس کودک ، ایمنی ضروری است و گاهی اوقات توسط والدین و خانواده های پر مشغله نادیده گرفته می شوند. هر ساله میلیون ها لباس کودک به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی فراخوان می شوند. از این رو ، خرید لباس کودک که نگرانی های ایمنی را ایجاد نمی کند بسیار ضروری است.

از خرید هرگونه لباس کودک با تزئینات مانند کمان ، دکمه ، گل و قلاب خودداری کنید زیرا این امر می تواند خطرات خفگی را ایجاد کند. اگر قطعه ای باید حاوی تزئینات باشد ، باید محکم به هم چسبیده باشد. همچنین از خرید لباس های بند بند و کمر خودداری کنید زیرا خطرات خفگی را به همراه دارد.

هنگام خرید لباس خواب کودک ، یا لباس هایی را که از پارچه های مقاوم در برابر شعله (با استفاده از مواد شیمیایی) ساخته می شوند یا مناسب برای محافظت از نوزادان در برابر سوختگی انتخاب کنید. این امر به ویژه برای لباس خواب نوزادان با اندازه 9-14 ماه قابل استفاده است ، بچه ها در این مرحله بسیار متحرک هستند.

3. اندازه

اندازه لباس کودک

اطمینان حاصل کنید که لباسی متناسب با کودک خریداری می کنید. اندازه مناسب نه تنها راحت است بلکه به کودک اجازه می دهد تا به راحتی حرکت کند. نوزادان با سرعت شگفت آوری رشد می کنند، هنگام خرید حتماً نرخ رشد را در نظر بگیرید.

اگر از اندازه ای که مناسب کودک شماست مطمئن نیستید ، اکثر لباس ها اندازه گیری استاندارد دارند تا شما را راهنمایی کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این دستورالعمل ها کلی است و اغلب اوقات نوزادان در اندازه های مختلف قرار می گیرند (به عنوان مثال ، قد آنها 3-6 ماه و وزن آنها 6-9 ماه است).

اگر نمی توانید در مورد اندازه ها تصمیم بگیرید، توصیه ما همیشه خرید اندازه بزرگتر برای جبران جهش رشد است. همچنین اطمینان حاصل کنید که لباس های کودک به راحتی پوشیده  می شوند و از بین نمی روند. آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید راحت عوض کردن پوشاک بچه است پس باید لباسی انتخاب کنید که چنین قابلیتی داشته باشه مانند بادی های بچگانه.

4. سبک و عملکرد

هنگام خرید لباس کودک، باید عملکرد آنها را در نظر بگیرید. برای نوزادان تازه متولد شده که بیشتر روز خود را در خواب می گذرانند مطمئناً چیز راحتی مانند لباس بدن کیمونو، گونی خواب یا لباس راحتی را انتخاب کنید. شما باید سبک هایی را انتخاب کنید که به راحتی پوشیده شوند.

هزینه ی بیش از حد برای لباس هایی که کودک شما به سختی می پوشد مانند لباس های مهمانی فانتزی خرج نکنید. یک یا دو ست برای موارد خاص کافی است. برای نوزادان تازه متولد شده، تعداد لباس های اندازه نوزاد را محدود کنید زیرا همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نوزادان سریع رشد می کنند.

سرانجام، لباسی را انتخاب کنید که به راحتی شسته شود و با شستشوی زیاد دوام داشته باشد. نوزادان چندین بار در روز لباسشان باید عوض شود معمولاً بعد از تغذیه یا تعویض پوشک. بنابراین، لباس هایی را بخرید که در فرآیند شستشو به TLC اضافی نیاز ندارند تا به شما در صرفه جویی در وقت کمک کنند.

5. هزینه

هنگام خرید لباس کودک، به کمترین قیمت راضی نشوید . هرگز کیفیت را در ازای قیمت مصالحه نکنید. ما در مورد سرعت رشد نوزادان و میزان حساسیت پوست آنها صحبت کردیم، خرید لباس های با کیفیت و خوب طراحی شده به شما آرامش خاطر می بخشد و همچنین عکس های بسیار خوبی از خاطرات ماندگار ایجاد می کند. کیفیت را نسبت به کمیت انتخاب کنید. بسیاری از لباس های کودکانه با طراحی والدین ، ​​ساخته شده و با قیمت مناسب وجود دارد. جی بوف مجموعه ای از لباس کودک با کیفیت بالا و قیمت های مناسب را ارائه می دهد که لباس پوشیدن را برای کودک شما لذت بخش می کند.

6. فصل

هنگام خرید لباس کودک، فصل و آب و هوای جغرافیایی منطقه خود را در نظر بگیرید. لباس مناسب فصل بخرید . اگر در زمستان خرید می کنید، ممکن است بخواهید یک چیز مناسب برای بهار را انتخاب کنید زیرا بعد 2-3 ماه از لباس های زمستانی خارج می شوید. همچنین موقعیت جغرافیایی خود را در نظر بگیرید خصوصا اگر زیاد به مسافرت میروید. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، به دقت به دنبال توضیحات محصول بگردید زیرا اغلب به شما نشان می دهد پارچه سبک یا سنگین است.

اگر این مورد نادیده گرفته شود، ممکن است در نهایت لباس هایی را که کودک شما نمی خواهد بپوشد، پیش خرید کنید. سالانه میلیون ها لباس بیرون ریخته می شود و بسیاری از آنها پوشیده نمی شوند.

امیدواریم نکات و یادآوری های بالا برای انتخاب لباس ایده آل نوزادان و کودکان دلبندتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×