جدول و راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی

جدول و راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی

جدول و راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی امری مهم و ضروری است. بخش زیادی از خریدهای روزمره افراد به صورت آنلاین و در فروشگاه های اینترنتی انجام می گیرد. پس خرید آگاهانه تر و دقیق تر هم در وقت صرفه جویی خواهد کرد و هم مشکل مرجوعی خرید را برای شما ایجاد نمیکنند. و حتی بعضی از سایت ها خدمات مرجوعی ندارد و این انتخاب را استرس زا و سخت تر میکند.

از آنجایی که خرید آنلاین لباس راحت و ارزان تر از خرید در فروشگاه است، در بین مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. ولی یکی از مشکلاتی که خرید اینترنتی را سخت می‌کند، نداشتن امکان پرو و امتحان کردن لباس است. برای برطرف کردن این مشکل باید بخش های مختلف بدنتان را اندازه بگیرید. فروشگاه های اینترنتی هم برای حل این مشکل به شما کمک می‌کنند و جدولی تحت عنوان “راهنمای انتخاب سایز” دارند و با استفاده از این جدول، مشکل انتخاب سایز کاملا از بین می‌رود.

  جدول و راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی

و ما نیز در سایت جی بوف راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی جامع و کاملی را تهیه کرده ایم تا خرید آنلاین لباس آسان تر و لذت بخش تری را تجربه کنید.

راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی

طبق مراحل زیر پیش روید و تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی آشنا شوید و بهترین و فیت‌ترین لباس را برای خودتان خریداری کنید.

بدن خودتان را اندازه بگیرید (سایز خودتان را بدانید)

راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی لباس برای محصولاتشان جدولی را به عنوان راهنمای انتخاب سایز ایجاد می‌کنند که در آن اندازه بخش های مختلف لباس آمده است. برای استفاده از این جدول، اول باید اندازه بدن خودتان را داشته باشید. برای اندازه گیری بدنتان بهتر است از شخص دیگری کمک بگیرید تا اندازه ها با دقت بیشتری بدست آیند. در نظر داشته باشید که راهنمای انتخاب سایز لباس های زنانه با مردانه متفاوت است و شما هم باید بخش های مختلفی از بدنتان را اندازه بگیرید.

برای خرید لباس آقایان لازم است که اندازه‌های زیر را در اختیار داشته باشید:

  • بالاتنه: اندازه‌ی دور سینه، دور گردن، دور کمر
  • پایین‌تنه: اندازه‌ی دور کمر، قد (در صورت خرید شلوار)

برای خرید لباس خانم ها لازم است که اندازه‌های زیر را در اختیار داشته باشید:

  • بالاتنه: اندازه‌‌ی دور سینه، اندازه‌ی دور کمر
  • پایین‌تنه: اندازه‌ی دور کمر، اندازه‌‌ی دور باسن

برای اندازه گیری بدنتان از یک خط کش یا متر خیاطی استفاده کنید و اگر قرار است برای شخص دیگری خرید کنید، اندازه شخص را یادداشت کنید یا اگر می‌توانید یکی از لباس ها آن شخص را اندازه گیری کنید تا سایز مناسب او را داشته باشید. در ادامه با نحوه انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی کامل آشنا میشوید.

نکات لازم و ضروری در خرید اینترنتی پوشاک

شناخت سیستم سایز لباس برای خرید اینترنتی

سایز لباس برای خرید اینترنتی

با این وجود انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی یکی از مواردی است که در خرید های آنلاین و اینترنتی پوشاک نیاز به شناخت و دقت دارد. در بعضی از فروشگاه های اینترنتی پوشاک، جنس فروخته شده در صورت نارضایتی مشتری و یا در صورت خریداری لباس با سایز ناصحیح تعویض نمی شود. بنابراین قبل از خرید لازم است که در زمینه سیستم های سایزبندی لباس در کشورهای مختلف و سایزبندی استاندارد لباس اطلاعاتی کسب نمایید و سپس از سایز خودتان اطلاع دقیقی داشته باشید تا بتوانید یک خرید عالی را رقم بزنید.

علامت های مختلف در سیستم سایزبندی

در سیستم سایزبندی علامت های متفاوتی از سوی کشورهای مختلف تعریف شده است به عنوان مثال سایزبندی پوشاک اروپایی با علامت EU، سایزبندی پوشاک آمریکایی با علامت US و سایزبندی پوشاک انگلیسی با علامت UK تعریف شده است. اما در کشور ایران سایزبندی لباس به سیستم سایزبندی اروپایی بسیار نزدیک است. سایزبندی در برندها و کمپانی های مختلف اندکی متفاوت تعریف و تعیین شده است. با این وجود یک استاندارد برای سایزبندی در نظر گرفته شده است که در ادامه مقاله در قالب چندوین جدول سایزبندی لباس نشان داده می شود. تا به طور کامل با راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی آشنا شوید.

تبدیل سایز آمریکایی به اروپایی

تبدیل سایز آمریکایی به اروپایی

تبدیل سایز اروپایی به آمریکایی و انگلیسی

  تبدیل سایز اروپایی به آمریکایی و انگلیسی

اندازه های مورد نیاز برای تعیین سایز

اندازه های مورد نیاز برای تعیین سایز

هنگام خرید لباس به صورت اینترنتی چون امکان پرو کردن لباس وجود ندارد بنابراین راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی میتواند به شما کمک کند و علاوه بر آن به اندازه های مختلف بدنتان نیز نیاز دارید به طور مثال برای خرید یک تیشرت به اندازه های سرشانه، دور سینه و دور کمر نیاز دارید. همچنین در مورد لباس های پایین تنه از قبیل شلوار و دامن به اندازه های دور کمر، دور باسن و قد نیاز دارید.

جدول سایزبندی (راهنمای انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی)

جدول سایزبندی

مزایا و معایب خرید اینترنتی:

مزایای خرید اینترنتی
خرید اینترنتی مزایای زیادی دارد به این صورت که مجبور نیستید برای خرید یک لباس یا کیف و کفش مسافت زیادی را طی نمایید یا ساعت ها پاساژگردی نمایید و در آخر هم بعد از کلی صرف وقت، خسته و کلافه، محصولی را خریداری نمایید که باب میل شما نیست. در خرید حضوری امکان مقایسه همه قیمت های موجود در بازار به صرف زمان زیادی نیاز دارد.

بنابراین در خرید اینترنتی، محدودیت مکان و زمان وجود ندارد به طوری که می توانید در محیط منزل یا محیط کار با سرچ در گوگل به دنیایی از فروشگاه های اینترنتی پوشاک و البسه سر بزنید و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

معایب خرید اینترنتی
خرید از فروشگاه های معتبر اینترنتی را جزو اولویت های خود قرار دهید تا ضمن صرف هزینه بتوانید از یک محصول باکیفیت برخوردار باشید. برخی از افراد بدون شناخت و آگاهی اقدام به خرید در فضای مجازی و پیج های فروشگاهی می نمایند بدون آنکه از کیفیت محصولات و همچنین اعتبار فروشنده و ارسال کالا مطمئن باشند.

قوانین مرجوعی فروشگاه های اینترنتی پوشاک

سعی کنید فقط از فروشگاه هایی خرید کنید که قوانین مرجوعی آسانی داشته باشند. یک فروشگاه اینترنتی لباس خوب، چندین روز به شما مهلت تست و پرو لباس را می‌دهد و ممکن است فقط هزینه جابه جایی محصول را از شما بگیرند. در این صورت می‌توانید چندین سایز از یک لباس را خریداری کنید و سایزی که اندازه شما نیست را مرجوع کنید. هرگز از فروشگاه هایی که لباس مرجوعی قبول نمی‌کنند، خرید نکنید. یا به طور کامل از سایز لباس برای خرید اینترنتی مطلع باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×