بلاگر کیست؟_ معرفی انواع بلاگر

بلاگر کیست؟_ معرفی انواع بلاگر

بلاگر کیست؟ امروزه بلاگر شدن به یکی از راه های کسب درآمد تبدیل شده است. با این وجود موفقیت در شبکه های اجتماعی و تبدیل شدن به یک چهره موفق و محبوب، روش های اصولی خود را می طلبد.

در یک تعریف ساده از اینفلوئنسرها می توان گفت که اینفلوئنسرها  افرادی تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی هستند. بلاگرها در دسته بندی اینفلوئنسرها قرار می گیرند. با ما همراه باشید، در ادامه مطلب به یک دسته بندی ساده از اینفلوئنسرها خواهیم پرداخت، سپس توضیحاتی پیرامون انواع بلاگر و فعالیت های آنها ارائه می دهیم.

دسته بندی اینفلوئنسرها

گروه اول: سلبریتی ها و چهره های محبوب جامعه را شامل می شوند.

گروه دوم: کارشناس ها وlealder   thoughtرا در بر می گیرند.

گروه سوم: وبلاگ نویس ها و بلاگرها هستند.

گروه چهارم: میکرواینفلوئنسرها

نحوه حضور بلاگرها در شبکه های اجتماعی

در دنیای امروز شیوه های متفاوتی و متنوعی از تبلیغات فضای کسب و کارها را احاطه کرده است، به طوری که  هر کمپانی یا کارفرمایی برای فروش بهتر محصول یا کالا و جذب مشتریان، به تبلیغات روی می آورد. یکی از رایج ترین روش تبلیغ کردن، بلاگ کردن (یا نوشتن یا تولید محتوا)است. به کسی که محتوا تولید می کند بلاگر می گویند. این تولید محتوا در راستای هدفی است که یک بلاگر دنبال می کند. با این وجود  فعالیت بلاگرها روز به روز در حال گسترش است.

هر روز شاهد رشد و پیشرفت بلاگرها در زمینه های مختلف هستیم. شبکه های اجتماعی فرصتی به دست داده تا بلاگرها بتوانند خود را ابراز کنند و دانش،مهارت و ایده های منحصربه فرد خود را با مخاطبان و فالوورهایشان به اشتراک بگذارند.

هدف بلاگرها

بلاگر کیست؟_ هدف

بلاگرها هدف مشخصی دارند و در مورد موضوع مشخصی کار می کنند. هر بلاگر با توجه به استعداد، توانایی و علاقه مندی های خود، فعالیت می کند.

به عبارت ساده تر  بلاگرها کاری را که دوست دارند، انجام می دهند و بقیه را با خودشان همراه می کنند. از ویژگی های بارز بلاگرها این است که ارتباطی نزدیک و صمیمی با مخاطبانش از طریق نوشته، عکس و ویدئو برقرار می کنند. موضوع عکس ها و ویدئوها می تواند در زمینه های مختلفی همچون ماجراجویی، سفر،آشپزی، مد، سلامت و … باشد.

امروزه  انواع مختلفی از بلاگرها به شبکه های اجتماعی ورود پیدا کرده اند. در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از بلاگرها و حوزه فعالیت آنها می پردازیم.

1-فشن بلاگر(fashion Blogger)

فشن بلاگرها افرادی هستند که در زمینه مد و پوشاک فعالیت می کنند و در معرفی برندها تأثیر بسزایی دارند. فشن بلاگرها به پوشیدن لباس های مد روز و سبک های جدید و همچنین به تولید محتوای تصویری یا نوشتاری در زمینه مد می پردازند. البته این افراد به عنوان مشاور مد نیز تلاش می کنند تا فالوورهای خود را با طرح ها و اتفاقات دنیای مد آشنا کنند.

امروزه فشن بلاگرها اقدام به ایجاد فشن توریسم نموده اند، به طوری که مد و غذا و مد و گردشگری (فشن توریسم)را با هم در آمیخته اند تا فضایی جذاب فراروی مخاطبانشان قرار دهند.

2-بیوتی بلاگر (beauty blogger)

2-بیوتی بلاگر (beauty blogger)

یکی از بلاگرهایی که فعالیت بسیار گسترده ای در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دارند، بیوتی بلاگرها هستند. فعالیت این افراد در زمینه مراقبت از پوست، مو، زیبایی و لوازم آرایشی است. همچنین این افراد به معرفی برندهای مطرح و معروف وسایل و لوازم آرایشی می پردازد.

3-بلاگر کتاب(book blogger)

بلاگر کتاب(book blogger

برای علاقمندان به دنیای کتاب سر زدن به پیج های کتاب گردی می تواند اتفاق خوشایند و جالبی باشد. یک کتاب خوان حرفه ای دوست دارد در فضای مجازی به معرفی کتاب های مورد علاقه اش بپردازد و عکس های ویترین کتابفروشی را در قاب پیج خود به اشتراک بگذارد. بلاگر کتاب علاوه بر معرفی انواع کتاب، سعی دارد فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج دهد. در پیج بلاگر کتاب، دنیای زیبای کتاب ها و نقد و بررسی آنها به اشتراک گذاشته می شود.

4-استایل بلاگر(style blogger)

یکی از بلاگرهای محبوب در میان جوانان، استایل بلاگرها هستند. این افراد سبک پوشش و نوع استایل خود را به معرض نمایش می گذارند، به طوری که هر کدام از استایل بلاگرها در فضای مجازی با سبک خاص و منحصر به فرد خود معروف هستند. این افراد با چاشنی خلاقیت و به کاربردن ایده های ناب و جذاب، استایل های متفاوت و متنوعی را خلق می کنند. همچنین استایل بلاگرها به دلیل برخورداری از اندام زیبا گزینه مناسبی برای مانکن های تبلیغاتی محسوب می شوند. استایل های مینیمال یا ساده، ماکسیمال ،کلاسیک و کژوال از جمله استایل هایی هستند که استایل بلاگر آن ها را به معرض نمایش می گذارد.

استایل بلاگرها در حوزه پوشاک، کیف، کفش و انواع اکسسوری و همچنین استایل های مد روز فعالیت دارند و به عبارت ساده تر برازنده بودن را با طرفداران خود به اشتراک می گذارند.

5-بلاگر غذا(food blogger)

فعالیت این افراد در زمینه معرفی انواع غذاها و آموزش شیوه های پخت و پز و همچنین درست کردن خوراک های متفاوت مناطق مختلف جهان  است.

البته ارائه دستور غذاهای شگفت انگیز و بیان نکاتی  درباره مواد غذایی سالم، معرفی و نقد رستوران ها و کافه ها قسمتی از فعالیت این افراد در شبکه های اجتماعی می باشد.

کتاب عکاسی غذایی فود بلاگرها یکی از اقداماتی است که در برنامه فعالیت کاری آن ها گنجانده شده است. فود بلاگرها با عکس های شات از غذاهای متنوع و همچنین تولید محتوای ویدئویی لذت غذا خوردن و چشیدن مزه های متفاوت را به اشتراک می گذارند. البته دنبال کنندگان این نوع بلاگر نیز مطمئنا به غذاها علاقمند هستند و دنبال و پیگیر شناخت غذاهای جدید و مزه های متفاوت و همچنین تجربه کردن طعم غذاهایی مختلف از اقصی نقاط جهان هستند. معرفی غذاها و رستوران های کوچک و بزرگ در نقاط مختلف جهان از جمله فعالیت های می باشد که یک فود بلاگر می تواند در اشتراک گذاری آن برای طرفداران خود سهیم باشد.

6-بلاگر ورزشی(Sports blogger)

استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند در راستای اهداف مثبت و تأثیرگذاری های سالم و سازنده صورت گیرد. به طور مثال افرادی که از مهارتهای مناسب ورزشی برخوردارند می توانند از این طریق فرصت های شغلی خود را ایجاد کنند.

بلاگر ورزشی فقط مجموعه ای از ورزشکاران را در برنمی گیرد بلکه علاقمندان به ورزش نیز در این زمینه حضور پررنگی از خود نشان داده اند به طور مثال یک تماشاگر ورزشی ممکن است که علاقه خود را به ورزش با تبدیل شدن به یک بلاگر ورزشی برآورده سازد.

یک بلاگر ورزشی معمولا زمان زیادی را صرف تعامل با طرفداران و پاسخ دادن به سوالات می کند، وی در پیج خود دیدگاه و نظراتش را در مورد ورزش های مختلف به نمایش می گذارد و بر اخبار مربوط به تیم های ورزشی مورد علاقه خود تمرکز می کند. یک بلاگر ورزشی برای جذب فالوور به تولید محتوای ورزشی می پردازد، محتوایی که برای طرفداران وی جذاب و در عین حال هیجان انگیز باشد و با شور و نشاط یک ورزشکار سنخیت لازم را داشته باشد.

7-بلاگر طنز(Entertainment influencer)

از افرادی که قصد دارند وارد دنیای طنز شوند و به عنوان کمدین، ساخت کلیپ و دابسمش را در برنامه خود قرار دهند به عنوان بلاگر طنز نام برده می شود. این افراد مهارت طنزپردازی فوق العاده ای دارند و همواره تلاش می کنند سوژه های مختلف را پرورش دهند و به یک موضوع خنده دار تبدیل کنند. مخاطبان این مدل از بلاگرها، عموم مردم هستند. بنابراین یکی از قشنگی های فعالیت بلاگر طنز به اشتراک گذاشتن خنده می باشد.

8-بلاگر تکنولوژی(technology blogger)

تکنولوژی در زندگی امروز انسان ها آنچنان نفوذ کرده است که سهم بزرگی از دنیای انسان ها را به خود اختصاص داده است. هر بخش از جامعه تعاریف متفاوتی از تکنولوژی را ارائه داده است. اما به طور خلاصه تکنولوژی از نگاه علمی، تکنولوژی از نگاه مهندسین و حقوقدانان و تکنولوژی از نگاه مدیران پدیده ای جالب و جذاب تعریف شده است. به عبارت ساده تر مجموعه ای از اطلاعات و ابزارها که از علم سرچشمه گرفته اند و در توسعه سیستم ها و فرایندها مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه تکنولوژی در قالب های گوناگون مانند گوشی های هوشمند،اینترنت،نمایشگرهای الکترونیکی و… به زندگی ما انسان ها ورود پیدا کرده است. اما هدف بلاگر تکنولوژی چیست؟ معرفی آخرین تکنولوژی ها یا فناوریها،ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین و معرفی سایت های کاربردی و نرم افزارها از جمله فعالیت بلاگر تکنولوژی می باشد.

بلاگرهای تکنولوژی به عنوان فعالان عرصه تکنولوژی همواره سعی دارند که به افراد علاقمند در این عرصه برای توسعه کسب و کار و استفاده بهینه از وقت و انرژی کمک کنند. به اشتراک گذاری اطلاعات جدید و معرفی تکنولوژی های روز دنیا از جمله موارد است که یک بلاگر تکنولوژی به آن می پردازد.

9-بلاگر حیوانات(Animals blogger)

بلاگر حیوانات در زمینه حفاظت از حیوانات به راه اندازی انواع کمپین می پردازد و از فضای اینترنت برای انتشار پیام حفاظت از حیوانات ومهربانی با حیوانات نیز استفاده می کند.

همچنین بلاگر حیوانات با به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم هایی از دنیای زیبای حیوانات درصدد حمایت از حیوانات و رسیدگی به آنها هستند. با این وجود هدف اصلی آنها افزایش آگاهی عموم جامعه در مورد حقوق حیوانات می باشد و گاهی هم در حاشیه کار،به فاجعه های محیط زیستی که به منزله تجاوز به محیط زندگی حیوانات می باشد،در قالب خبر و عکس می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×