برترین وب سایت های جهان

برترین وب سایت های جهان

برترین وب سایت های جهان با توجه به تعداد کاربران به ترتیب شامل گوگل، یوتیوب، فیسبوک، بایدو و ویکی پدیا می باشند. البته توئیتر، اینستاگرام و یاهو در جایگاه های ششم تا هشتم قرار دارند. امروزه اینترنت از سهم پررنگی در زندگی افراد برخوردار است. همین موضوع باعث شده است تا بعضی از وب سایت ها در صدر محبوب ترین و همچنین پربازدیدترین ها قرار بگیرند.

با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به معرفی 5 وب سایت پربازدید جهان می پردازیم. این وب سایت ها جزو برترین وب سایت های جهان به شمار می روند.

5 وب سایت پربازدید جهان_ برترین وب سایت های جهان

گوگل

برترین وب سایت های جهان_ گوگل

گوگل به عنوان یکی از برترین وب سایت های جهان شناخته شده است. این وب سایت در ماه اکتبر 2019 با 79/62 میلیارد نفر کاربر در صدر فهرست پربازدیدترین وب سایت های جهان قرار دارد. اما در مورد تاریخچه تأسیس این وب سایت باید بگوییم که گوگل یک شرکت آمریکایی فعال است که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارد. بنیانگذاران شرکت گوگل “لری پیج” و “سرگئی برین” هستند که با نام “مردان گوگل” معرفی شده اند. گوگل به عنوان یک شرکت خصوصی در 4 سپتامبر 1998 به ثبت رسید. این شرکت فروش سهام خود را در 19 اوت 2004 برای اولین بار انجام داد.

گوگل چیست؟

از گوگل به عنوان یک موتور جست و جوگر غول پیکر نام برده می شود که هر آنچه که از وی پرسیده می شوند را پاسخ می دهد.

معنای گوگل

دنیای صفر و یکی همان معنی است که به گوگل داده اند. اصطلاح گوگل از واژه گوگول به معنای ” یک عدد یک و صد صفر جلوی آن” گرفته شده است.

توسعه گوگل

گوگل قصد دارد اطلاعات و سرویس ها و اطلاع رسانی های خود را در جهان گسترش دهد. گوگل به طور تقریبی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است. روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو و حدود 24 پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می دهد.محصولات گوگل شامل ابزارهایی همچون مرورگر وب، گوگل کروم، ویرایشگر تصاویر پیکاساو پیام رسان فوری گوگل تاک می باشد. در کنار تمامی این موارد شرکت گوگل سازنده پرکاربردترین سیستم عامل موبایل جهان یعنی اندروید و همچنین سیستم عامل گوگل کروم می باشد.

یوتیوب

یویتوب یکی از شبکه های اجتماعی است که برای کاربرانش درآمد بسیاری را حاصل کرده است. یوتیوب در ماه اکتبر 2019 با 28/85 میلیارد نفر بازدیدکننده در جایگاه دوم برترین وب سایت های جهان قرار گرفته است.

یویتوب سرویسی رایگان

یوتیوب به عنوان یکی از برترین وب سایت های جهان و یک وب سایت رایگان مکانی برای یادگیری و سرگرمی است. شش میلیارد ساعت ویدیو در هر ماه این شبکه اجتماعی را به یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین وب سایت ها جهان تبدیل کرده است. یوتیوب به عنوان بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدئو فضای مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

این پلتفرم بیش از 2 میلیارد بیننده دارد و تا به امروز جایگاه خود را در فهرست برترین ها حفظ نموده است. ویدئوهای این شبکه اجتماعی روزانه بیش از 5 میلیارد بار بازدید می شوند. هر نوع مخاطب از هر گروه سنی در این پلتفرم حور دارد. البته حضور کسب و کارها در این پلتفرم فرصتی است تا کاربران بتوانند با دنیایی از آموزش، مشاغل و یادگیری روبه رو شوند. در حال حاضر، یوتبوب نقش پررنگی در حوزه پوشاک و صنعت مد پیدا کرده است به این صورت که یوتیوب، بستر مناسبی برای گسترش کسب و کار برندهای پوشاک و همچنین گسترش تبلیغات آنها فراهم نموده است.

موضوع ویدیوهای یوتیوب

ویدیوهای یوتیوب انواع موضوعات از قبیل فیلم های آموزشی، فیلم های هالیوود، موسیقی، تبلیغات، فیلم های مستند و همچنین انواع بازی و سرگرمی را شامل می شود. با این وجود می توانید در یوتیوب دو دسته ویدیو مشاهده کنید. در دسته اول ویدیوهایی قرار می گیرند که صاحبان کانال ها آن ها را می سازند و در یوتیوب بارگذاری می کنند. در دسته دوم ویدیوهایی قرار دارند که کاربران بعد از تماشای ویدیو، آنها را باز انتشار می کنند.

فیسبوک

فیسبوک به عنوان یکی از برترین وب سایت های جهان، در ماه اکتبر 2019 با 24/60 میلیارد نفر بازدیدکننده در جایگاه سوم از فهرست وبسایت های پربازدید جهان قرار گرفت. فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی در 4 فوریه 2004 توسط جوانی به نام مارک زاکربرگ راه اندازی شد. کاربران در فیسبوک برای خود صفحه شخصی دارند و ضمنا می توانند پیغام های شخصی خود را در این صفحه مشاهده نمایند. البته هر کاربر دارای یک صفحه عمومی برای به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم و مطالب مختلف است.

از جمله امکانات فیسبوک می توان به بازی های آنلاین اشاره کرد به طوری که کاربران با توجه به علایق خود می توانند از آن ها استفاده کنند.

بایدو؛ وب سایت جستجوگر چینی

بایدو به عنوان یکی از 5 وب سایت پربازدید جهان و یک وب سایت جستجوگر چینی در ماه اکتبر 2019 با 6/83 میلیارد نفر بازدیدکننده در جایگاه چهارم از فهرست پربازدیدترین وب سایت های جهان قرار گرفت.

از بایدو به عنوان دومین ابرقدرت صنعت جستجو در جهان نام برده می شود البته این وب سایت در کشور چین دارای جایگاه اول در میان موتورهای جستجو است. ایجاد وب سایت بایدو پاسخی به نیازها و سلایق در حال تغییر مردم محسوب می شود. رشد صنعت اینترنت ارائه دهندگان خدمات اینترنت را به فکر نوآوری و بومی سازی موتور جستجو انداخت.

بایدو به عنوان یک کمپانی فناوری اینترنت چینی اغلب بخاطر موتور جستجوی خود معروف است در حالی که این کمپانی انواع خدمات مبتنی بر اینترنت را ارائه می دهد. بخشی از این خدمات شامل تبلیغات آنلاین، بازاریابی و ذخیره سازی ابری هستند.

ویکی پدیا

ویکی پدیا به عنوان یکی از برترین وب سایت های جهان، با 5/5 میلیارد نفر بازدیدکننده در جایگاه پنجم از این فهرست قرار دارد. در واقع ویکی پدیا به عنوان یک دانشنامه برخط چند زبانه عمل می کند. وب سایت ویکی پدیا دارای مقالاتی با موضوعات مختلف است و هدف این وب سایت نیز ایجاد یک دانشنامه یا دایره المعارف جهانی می باشد که با تمام زبان های زنده جهان در اختیار کاربران اینترنت قرار می گیرد.

بنیانگذاران وب سایت ویکی پدیا “جیمی ویلز” و “لری سنگر” هستند. این وب سایت از لحاظ شمار بازدیدکنندگان از اواخر 2007 میلادی تا 2019 میلادی جزو یکی از 10 وبگاه برتر جهان معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×