رنگ سال 2022

رنگ سال 2022

رنگ سال 2022 یکی از موضوعاتی مورد علاقه و در عین حال مهم برای طراحان لباس و صنایع مختلف حوزه پوشاک است. شاید این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که رنگ سال از سوی چه کسی یا کسانی معرفی می شود؟

کمپانی پنتون

جواب سوال را باید در کمپانی پنتون جستجو کرد. پنتون یا پانتون pantone نام یک کمپانی است که به عنوان منبع معروف جهانی در زمینه رنگ شناخته شده است. این کمپانی از سال 2000 به بعد به عنوان یک منبع غیررسمی برای معرفی و انتخاب رنگ سال تعیین شده است.

اهمیت انتخاب رنگ سال

انتخاب رنگ و تعیین رنگ سال شاید در نگاه اول یک موضوع ساده به نظر برسد اما انتخاب رنگ سال برای طراحان لباس و گرافیست ها و همچنین دکوراتورها دارای اهمیت است.

انتخاب رنگ سال تمام صنایع مختلف را تحت پوشش قرار می دهد به این صورت که صنعت نساجی مطابق با رنگ سال، انواع لباس مردانه، زنانه و بچگانه را طراحی و تولید می کند. البته این موضوع در مورد صنعت کفش و لوازم منزل و مبلمان هم صدق می کند. انتخاب و معرفی رنگ سال بر زوایای مالی و اقتصادی جهان تأثیر می گذارد و ضمنا این موضوع از نظر روانی نیز نقش پررنگی دارد.

یک رنگ خاص و منحصربه فرد

کمپانی پنتون معتقد است که شیوع کرونا نه تنها بر وضعیت اقتصادی جوامع مختلف و از بین رفتن بسیاری از کسب و کارها تأثیر داشته است بلکه از نظر روانی نیز باعث احساس ناامیدی و افسردگی در میان جوامع مختلف شده است. بنابراین این کمپانی برای اولین بار اقدام به معرفی یک رنگ با یک ترکیب زیبا و خاص نموده است.

رنگ Very Peri

در زندگی روزمره افراد با دنیای دیجیتال در تعامل هستند به طوری که چشم اندازهای پیش روی خود را در حال تغییر و مدرنیته شدن می بینند. شیوع و همه گیری کرونا باعث منزوی شدن هر چه بیشتر افراد در جوامع مختلف شد. کمپانی پنتون معتقد است که جهان به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد تا افراد دوباره به زندگی برگردند.

ویژگی های رنگ Very Peri

این رنگ به رنگ آبی نزدیک است و از رنگ گل پری وش الهام گرفته شده است. اما چرا این کمپانی برای انتخاب رنگ سال 2022 دست به ابتکار زده است و یک رنگ با ترکیب خاص ایجاد نموده است.

این کمپانی همواره در تلاش است تا از بار سنگین روانی همه گیری کرونا بکاهد بنابراین معتقد است که با انتخاب رنگ آرامشبخش می توان نشاط و آرامش را دوباره به جهان بازگرداند.

این رنگ از ترکیب رنگ آبی و قرمز تند ساخته شده و همچنین به عنوان یک رنگ خاص در پالت رنگ های کمپانی پنتون قرار گرفته است. این رنگ بسیار پویا و در عین حال شاد است. همچنین کمپانی پنتون معتقد است که بشر به اعتماد و آرامش سابق نیاز دارد و رنگ گل پری وش می تواند این احساس را در بشر ایجاد نماید. این کمپانی استفاده از این رنگ را نه تنها در صنعت نساجی و پوشاک بلکه در دنیای دیجیتال نیز پیشنهاد نموده است.

ست نمودن رنگ سال 2022

ست نمودن رنگ سال 2022

کمپانی پنتون ست نمودن رنگ سال را با سایر رنگ ها یک چالش در نظر گرفته است و به همین خاطر چهار پالت رنگی معرفی نموده است که می توانند در کنار این رنگ به عنوان رنگ های مکمل عمل نمایند.

بعد از معرفی رنگ سال 2022 توسط کمپانی پنتون، طراحان مد و طراحان لباس نیز دست به کار شده اند به طوری که مطابق با رنگ سال 2022 ، کالکش ها و مجموعه های بی نظیری را در فشن شوها برای به معرض نمایش گذاشتن آنها در فشن شوها، آماده نموده اند.

به نظر بسیاری از افراد رنگ انتخابی 2022 یک رنگ بنفس است با این تفاوت که در طیف روشن تری از بنفش قرار دارد. این رنگ را می توانید با لباس های رنگ صورتی ، سبز و زرد ست نمایید. همچنین رنگ بنفش روشن را می توان با لباس هایی در رنگ های بنفش تیره نیز ست نمود.

طیف های مختلف رنگ بنفش

رنگ بنفش در زبان انگلیسی ویولت Violet نامیده می شود. این رنگ دارای طیف های متنوعی از قبیل رنگ یاسی، بنفش آبی، بنفش قرمز و ارغوانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید
×